Arches, cowboyjes en lang in de auto - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Arches, cowboyjes en lang in de auto - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Arches, cowboyjes en lang in de auto

Door: Luca Kranenbroek

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

23 Juni 2011 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Gister hebben we om de dag te beginnen eerst een lekker ontbijtje gehad bij ons hotelletje. Daarna zijn we naar Arches National Parc gereden wat maar een klein stukje van ons hotelletje af lag. In dit park waren allemaal grote rotsen en bogen in de woestijn te zien. Overal waar je keek had je een heel erg mooi uitzicht. Op drie plekken hebben we een stukje gewandeld. De eerst plek waar je drie bogen bij elkaar kon zien had ik geen zin om te lopen dus ben ik bij papa op de rug in de rugdrager gaan zitten. De tweede plek was een hele grote rode zandbak waar je ook erg goed verstoppertje kon spelen. Bij de laatste plek zaten de bogen erg goed verstopt en mocht ik even in papa’s nek zitten op de terugweg. Toen we hier alles bekeken hadden zijn we naar Canyonlands National park gereden. Dit park ligt bijna naast Arches National Parc maar ziet er toch weer heel anders uit. Je zag hier een hele grote vlakte met allemaal scheuren en kloven erin. Ook hier was een hele mooie boog. Je kon onder deze boog door kijken en in de verte zag je dan bergen met sneeuw op de toppen. De wandeling naar deze boog toe heb ik weer zelf gedaan. Gelukkig was het niet zo ver en was het vlak. Een stukje verder was een mooi uitkijkpunt waar we even gestopt zijn. Toen was het tijd om terug te gaan. Met papa ben ik even gaan zwemmen. Om half 7 zouden we bij de echte cowboyjes gaan eten. We kwamen in een echt cowboyjesdorpje met een saloon waar mama een cowboyjesbiertje voor mij gekocht heeft. Er was ook een cowboyjeskerkhof waar de voeten van de dode cowboyjes nog uit het zand staken! Ik mocht een spelletje spelen door met paardenschoenen naar een paaltje te gooien maar dit snapte ik niet zo goed dus heb ik de hoefijzers ( zoals papa en mama die paardenschoenen noemen) maar gewoon in de lucht gegooid. Toen kwamen er twee cowboys die ruzie maakte en gingen schieten en een cowboyjes-sherif die de ruzie op ging lossen. Wat een spannend verhaal! De twee cowboyjes werden neergeschoten, vielen op de grond en gingen slapen. Toen gingen we allemaal naar binnen voor een echt cowboyjes-diner. We kregen net als echte cowboyjes eten van metalen borden en drinken uit metalen mokken. Het zag er geweldig uit allemaal en ook het eten zag er lekker uit maar ik heb er nog geen hap van gehad. Toen alles weer afgeruimd was gingen de cowboyjes nog zingen voor ons. Er waren ook twee hele kleine cowboyjes die even kwamen dansen. Zelf heb ik nog even voor het podium de show staan stelen. Toen was het al heel erg laat en tijd om terug naar onze kamer te gaan. Papa heeft nog een foto van mij gemaakt waar de cowboyjes ook op staan. Dit was echt wel een hele leuke avond yippie ajee, yippie ajoo. Papa en mama zeggen de hele tijd cowboy,maar ik vind cowboyjes veel leuker klinken. Vandaag hebben we eerst weer een lekker ontbijtje gehad hier in het hotelletje. Toen zijn we met de auto op pad gegaan richting Bryce Canyon. We moesten best wel een eind rijden en daarom mocht ik lekker dvd kijken. Niemand hoeft te raden wat ik wilde kijken: CARS! Onderweg zijn we uitgestapt in Capitol Reef National Park. Hier had iemand heel lang geleden allemaal poppetjes en diertjes op de stenen muur getekend. Er waren in Capitol Reef ook allemaal oude gebouwen. Ze zagen er net zo uit als de gebouwen uit de tv serie die ik bij oma wel eens gezien heb: Little House on the Prairie. We hebben hier nog een route door het park gereden die erg mooi was. Bij een boerderij die we van binnen bekeken hebben, hebben we ook gepicknickt. Verder was er nog een hele grote rots die op een kasteel lijkt. Toen gingen we weer verder op weg met de auto. Bij het plaatsje Boulder zijn we nog gestopt. Dit was de laatste plaats hier in Amerika waar de post nog met een muilezel bezorgd werd. Dit omdat het zo afgelegen ligt. De route door de omgeving van dit plaatsje was super mooi. Overal waar je keek was de natuur weer anders. Toen kwamen we aan in ons hotel bij Bryce Canyon. We hebben de spulletjes uitgepakt en zijn toen gaan eten in een groot restaurant waar je zelf uit mocht zoeken wat je wilde eten. Kei lekker! Na het eten zijn we nog even gaan zwemmen in een binnenbad en we hebben ook nog even in het warme bubbelbad gezeten. Welterusten!

  • 24 Juni 2011 - 14:16

    Silvia Schoofs:

    hoi cowboy Luca,
    jonge, jonge wat ben jij een grote knul dat je zo tussen de cowboyjes wilt zitten, het is wel allemaal heel spannend.Je bent wel een ontzettende bofkont dat je daar in het verre AMERIKA bent. Ik ben wel een beetje jaloers. Nog heel veel plezier en ik wacht alweer op je volgende verhaaltje.
    Dikke kus voor jullie alle 3.

  • 24 Juni 2011 - 15:00

    Hans En Maja:

    HeyAmerikanen,
    We vinden het erg leuk om jullie te volgen vanuit ons America. en ook erg benieuwd naar al jullie fotoos en reisverhalen. Nou geniet er maar lekker van. Groetjesssss

  • 24 Juni 2011 - 15:04

    Harrie:

    Hee, Jullie drie.

    Kijk vol jaloezi naar jullie verslag en foto's nog veel plezier.


  • 24 Juni 2011 - 18:27

    Wilmie:

    Hoi Luca
    Keileuk wat jullie allemaal meemaken daar. Pas maar op dat je niet in een kloof valt met al dat wandelen daar bij die grote spleten. Goh jullie maken wel veel leuke dingen mee.
    Ik ben benieuwd wat jullie nog allemaal meer gaan doen maar dat lees ik wel weer in jullie volgende verhalen :D
    Groetjes van Wilmie ;)

  • 25 Juni 2011 - 07:14

    Moniek:

    Ha Luca, zo ik heb weer even jouw avonturen gelezen! Wat een mooie plekjes heb jij weer gezien. En,ik weet,dat jij nog veel meer leuke dingen gaat beleven. Doe je de groetjes aan mama en papa en tot het volgende verhaaltjes!!!
    Groetjes Moniek

  • 25 Juni 2011 - 09:34

    Oma Aly & Opa Toon:

    Ha cowboyjes,
    kunnen eindelijk internetten de kabel van kpn is weer gelijmd.
    geweldige ervaring daar in de USA.
    Geniet er nog van en oh ja, veel plezier in Las Vegas, als jullie heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeel dollartjes winnen stuur er dan een paar op dan komen wij er ook even naar toe.
    Groetjes en tot volgende week
    Oma Aly & opa Toon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 58838

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: