De grand Canyon en Monument Valley - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu De grand Canyon en Monument Valley - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

De grand Canyon en Monument Valley

Door: Luca Kranenbroek

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

21 Juni 2011 | Verenigde Staten, Mexican Hat

Gister zijn we naar de Grand Canyon geweest! Wat geweldig mooi! We zijn naar de bushalte gelopen want in het park rijden allemaal bussen naar plekken waar we met de auto niet kunnen komen. Meteen bij de 1e stop zijn we uitgestapt om van het mooie uitzicht te genieten. Toen papa de nodige foto’s gemaakt had en ook alles nog even op de film had gezet zijn we gaan wandelen langs de Canyon. Ik heb afgelopen nacht heel erg goed geslapen maar was toch een beetje moe. Gelukkig hadden we de rugdrager bij ons zodat ik lekker even zittend alles kon bekijken. Bij het volgende uitzichtspunt zijn we weer in de bus gestapt en vervolgens bij een ander punt er weer uit. Zo hebben we de hele route gevolgd.De Canyon is heel erg groot maar overal ziet hij er weer anders uit. Papa en mama waren erg blij met mijn aapje zo kon ik namelijk niet ver weg rennen. Je moet hier ook dicht bij papa en mama blijven want het is “heel vaalijk”. Onderweg was er een punt met een winkeltje waar we wat broodjes en donuts gehaald hebben. Op een bankje hebben we dit lekker opgegeten en toen kwam er een eekhoorntje even kijken wat we allemaal aan het eten waren. Hij was net zo nieuwsgierig als ik want hij kwam even kijken, rende weer weg, kwam weer even kijken etc. Rond een uur of twee hadden we de hele route gehad en zijn we even terug gegaan naar onze kamer. Gelukkig was papa zo slim om een kamer midden in het park te reserveren. Ik mocht even Cars kijken maar ik was zo moe dat ik er niet zo heel veel van gezien heb. Na mijn schoonheidsslaapje zijn we weer met de bus gegaan. Deze keer was het de bus die door het dorp reed. Bij het bezoekerscentrum zijn we uitgestapt en vanaf hier zijn we langs de Canyon af gelopen naar het centrum waar we wat gegeten hebben. Na het eten hebben we een mooi plekje gezocht om naar de zonsondergang te kijken. Onderweg terug naar onze kamer hebben we vanuit de bus nog hertjes gezien! Ik mocht nog even spelen, lekker in bad en toen dromen van al het moois wat ik gezien heb! Vandaag zijn we ook weer naar de Canyon geweest maar nu naar de ander kant en gewoon met de auto want we gaan weer naar een ander plek. Op verschillende plekjes zijn we uitgestapt om nog even naar de canyon te kijken. Er was ook een plek met een museum over indianen ( ik vind de cowboys leuker, pang pang). Op deze plek kon je ook zien waar de huizen geweest waren. Een stuk verderop was er een hoge toren waar ik in mocht klimmen. Ook hier kon je weer erg mooi naar de Canyon kijken. Binnen in de toren stonden heel veel tekeningen op de muur. Toen was het tijd om even te tanken en een laatste keer naar de Canyon te kijken want we gaan weer verder. Hier was ook weer een lange saaie weg met helemaal niets anders dan bergen en zand. Toch ging de tijd snel voorbij ( ook dankzij een dutje) en we waren dan ook snel in Monument Valley. Vanuit de verte kon je het al zien: een hele grote rode zandbak met hele mooie bergen. We hebben even rondgekeken en je kon er ook een route met de auto maken. De weg was alleen niet zo goed, er lagen alleen maar steentjes tussen heel veel kuilen. We zijn een stukje gaan rijden maar papa en mama waren een beetje bang om met de auto vast te komen zitten, dus toen zijn we maar weer omgedraaid. Het was nog een klein stukje rijden naar ons volgende hotel. We hebben eerst de spullen uit de auto gehaald en zijn toen een hapje gaan eten bij de barbequecowboy! We aten grote hamburgers die de cowboy op zijn grote schommelende barbecue gebakken had. Na het eten nog even zwemmen en toen was het alweer tijd om te gaan slapen. Weten jullie trouwens wat mijn achternaam is? Papa en mama hebben mij geleerd dit te zeggen: “Luca Pankoek”.

  • 22 Juni 2011 - 08:40

    Daisy:

    Wat een mooie plaatjes! Ben nu echt jaloers! Wat hebben jullie veel gezien strakjes!! En Luca, jij zal je ogen ook wel uitkijken daar!!!

  • 22 Juni 2011 - 16:04

    Danny&anita Janssen:

    Hee luitjes,
    Wat een leuke verhalen en vooral de foto's. Geniet er nog van. Zo te zien lukt dat goed. Veel plezier nog en we zullen jullie verhalen blijven volgen. Heel leuk hoe t is geschreven trouwens !

    gr. danny en anita

  • 23 Juni 2011 - 14:15

    Wendy:

    Hey cowboy Luca Pankoek,
    Je wordt al n echte cowboy,gaaf zeg.
    Fijn dat je t zo leuk vindt op vakantie en dat je al zelf zo veel kan lopen.
    Hele mooie foto's weer en zo te zien ook heel mooi weer.
    groetjes............

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 58786

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: