Langkawi, Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Langkawi, Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Langkawi, Maleisie

Door: LucaKranenbroek

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

01 April 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag heb ik weer een erg leuke maar ook wel vermoeiende dag gehad. Sinds gister middag zijn we op het eiland Langkawi. Om hier te komen moesten we heel lang in een minibus zitten en toen nog met een snelle boot mee. Ook hebben we nog een ritje met een taxi gemaakt, dus dat ik goed geslapen heb snappen jullie vast en zeker wel! Vanmorgen ging papa een auto voor ons huren. Hij kwam terug met een auto waarvan het stuur aan de verkeerde kant zat! Toen we gingen rijden moest dat aan de verkeerde kant van de weg, raar maar waar! Nou ja, er zat in ieder geval een heel fijn stoeltje voor mij in. Onze 1e stop was bij een restaurant voor een ontbijtje. Daarna zijn we naar de seven wells waterval gegaan. Hier moesten we heel veel traptredes omhoog klimmen voordat we er waren. Er viel maar erg weinig water naar beneden. We hebben een wandeling gemaakt door een echt regenwoud! Hard werken voor papa en mama. Ik mocht weer lekker in de rugdrrager zitten. Daarna gingen we met de auto verder naar een andere waterval.Er was daar een mijnheer die vertelde dat hier ook al geen water viel. We zijn toen naar de "crocodile farm" gegaan. Super spannend, allemaal gevaarlijke krokodillen. Er waren daar mannen die kunstjes met die krokodillen deden zoals tanden poetsen en kusjes geven. Toen op naar het hoogste puntje van het eiland. Door de mist was het uitzicht alleen niet zo heel mooi. We zijn naar nog een waterval gegaan, maar ook hier hadden we geen geluk. Komt denk ik omdat het hier zo warm is. Toen zijn we naar Kuah town gegaan want daar hadden we gister vanuit de taxi een grote speeltuin, een park en een hele grote vogel gezien. Ik heb met papa en mama in de speeltuin gespeeld en daarna zagen we in het park een paar neushoornvogels. We hebben ook de grote vogel bij de pier bekeken maar dat was maar een beeld ( een adelaar). Omdat het tijd werd om te eten hebben we een restaurantje gezocht. Hier hebben we een typisch Maleis gerecht geprobeerd. Lekker hoor. We moesten even zoeken om de weg naar ons guesthouse terug te vinden. We hebben vandaag onderweg trouwens veel dieren in het wild gezien: apen, buffels, geiten, zelfs kippen in het restaurant vanmorgen en een kikker bij mij onder de douche. Papa heeft die rare auto terug gebracht terwijl mama mij gewassen heeft. Voor mij was het de hoogste tijd om mijn tentje op te zoeken. Ik ga lekker dromen over wat ik allemaal gezien heb vandaag.

• 02 April 2010 - 05:01

Karin:

Wow Luca, wat ben jij fotogeniek. Heel veel plezier nog en we blijven je volgen. Doe je de groetjes aan papa en mama.

• 02 April 2010 - 05:23

Rob Hagens:

Hey Luca (en pap en mam natuurlijk)

Heel leuke foto's, Ik krijg weer zin om terug te gaan naar thailand. Toch jammer dat ik zelf niet in het zuiden ben geweest als ik dat zo zie. Nog veel plezier daar gr Rob