Jungletrekking - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Jungletrekking - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Jungletrekking

Door: LucaKranenbroek

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

07 April 2010 | Maleisië, Cameron Highlands

Vandaag was een super leuke en voor mij ook wel een beetje spannende dag. Toen we vanmorgen wakker werden was papa jarig. Mama had voor lekkere taartjes en vers fruit gezorgd! Na dit heerlijke ontbijtje zijn we op pad gegaan. We werden met een 4x4 opgehaald en hebben een heel eind gereden. Het laatste stuk moesten we berg op, berg af over een zandpad vol met kuilen. Gaaf!!! Dat slaapt best wel lekker al die hobbels. Toen moesten we uitstappen en een stuk door de jungle lopen totdat we bij een rivier kwamen. We moesten door de rivier naar de overkant. Het water stroomde best wel snel dus het oversteken ging langzaam. Dit was al een avontuur op zich! We gingen verder de jungle in achter een plaatselijke gids aan. Hij kapte met een heel groot mes af en toe de weg voor ons vrij. We liepen berg op en berg af, een heel stuk door een riviertje, voorbij watervalletjes en zo nu en dan over een hele grote boomstronk heen. We hebben wel 1,5 uur gelopen denk ik voordat we bij de Rafflesia kwamen. Dit is de grootste bloem ter wereld en als hij open is bloeit hij ongeveer een week. De gidsen moeten dus vaak op pad om een nieuwe te vinden. Als ze knoppen van deze bloem vinden is het nog niet eens zeker dat de bloem ook echt open gaat. We hebben verschillende foto's gemaakt voordat we weer terug gingen. Terwijl we informatie over de bloem kregen zaten er verschillende keren bloedzuigers op papa's armen en benen. Dit deed een beetje pijn zei papa. Gelukkig zuigen de bloedzuigers alleen oud bloed op en zijn het dus eigenlijk hele nuttige beestjes. Toen moesten we de hele weg terug lopen en ook de rivier weer overstekken. Spannende tocht he. Met de grote jeep hebben we de plaatselijke gids terug naar zijn dorpje gebracht. Hij behoort tot het Orang Asli volk dat een van de oorspronkelijke bewoners van maleisie is. Er liepen daar heel veel kindjes rond die allemaal bang voor mij waren want ze liepen heel hard weg om zich te verstoppen. Met de jeep zijn we weer terug over de hobbel de bobbel weg gereden. Deze keer ben ik wel wakker gebleven. Na deze spannende tocht zijn we naar onze kamer gegaan om een beetje uit te rusten want we waren allemaal best wel moe. Ik wilde eigenlijk veel liever spelen dan uitrusten en gelukkig mocht dit van papa en mama. In het dorpje hebben we in een restaurantje wat gegeten en daarna kreeg ik een heel lekker ijsje! Papa wilde in het restaurant eten waar heel veel psv-vlaggen aan de muur hangen, dus hij had zijn psv-shirt en mijn psv-pet en psv-rugzak meegenomen, maar het restaurant was gesloten. Dat vond papa wel jammer. Ik heb een heel leuk meisje ontmoet! Ze is ook met haar papa en mama op rondreis en maar een heel klein beetje ouder dan ik! Ze woont ook nog eens niet zo ver van ons vandaag. Toevallig he? Nu ga ik lekker slapen want morgen vertrekken we met de bus naar Kuala Lumpur. Best wel jammer want dit is echt een hele leuke plek en als we in Kuala Lumpur zijn is onze vakantie alweer bijna afgelopen.

  • 07 April 2010 - 13:45

    Monica & Maarten:

    Hoi Luca,

    wat beleef je toch allemaal leuke dingen!!
    Echt leuk om allemaal te lezen.
    Wil je papa van ons feliciteren?
    heel veel plezier nog daar!! en tot snel!

    Liefs Monica & Maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Cameron Highlands

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Recente Reisverslagen:

12 April 2010

Home sweet home!

11 April 2010

Tuta en Dombo

09 April 2010

Kuala Lumpur

07 April 2010

Jungletrekking

06 April 2010

Countryside tour
Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 58828

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: