Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: LucaKranenbroek

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

09 April 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Onze terugreis komt steeds dichter bij, echter we hebben eerst nog een paar dagen om KL en omgeving te ontdekken. Gisteren zijn we met een V.I.P. bus vanuit de Cameron Highlands naar KL vertrokken. Er was zelfs ruimte genoeg om te spelen in de bus alleen waren er veel te veel bochtjes in de weg! De reis ging snel en rond de middag kwamen we in KL aan. We zijn naar ons hotel gelopen dat midden in Chinatown ligt. We hebben onze spulletjes uitgepakt en even lekker rustig aan gedaan. Toen zijn we op verkenning gegaan. We zijn naar een groot plein gelopen waar een hele hoge vlaggenmast staat: Merdeka Square. Er staat daar ook een super mooi gebouw: het Sultan Abdul Samad Building. Ook de oudste moskee van de stad en een oude markthal liggen in de buurt van het plein. Papa en mama wilde niet weer helemaal ingepakt worden dus we zijn niet binnen in de moskee geweest. Onze tocht ging verder dwars door de stad langs de Forest Reserve af naar de KL-tower. Hier hebben we kaartjes gekocht om de toren in te gaan en met deze kaartjes mochten we ook een begeleide wandeling maken door het Forest Reserve. Dit regenwoud is het oudste natuurreservaat van Maleisie en het ligt ook nog eens midden in de stad. Er was bij de toren ook een typisch Maleis dorp nagemaakt waar o.a. voorstellingen gehouden worden. Er was net een voorstelling bezig en ik mocht meedoen! Ik mocht ook mee muziek maken. Overal waar ik kom ben ik toch al een attractie, dus waarom niet! Toen gingen we wat eten en daarna eindelijk naar boven, de toren in. Wat een gaaf uitzicht! Je kon erg ver kijken. We zijn best wel lang boven geweest want toen we beneden kwamen was het al donker. Ik was erg moe. Ik heb de hele terugweg naar ons hotel geslapen in de buggy. Papa en mama hebben mij er pas uitgehaald toen ze zelf gingen slapen. 's Avonds wordt er hier in de straat bij het hotel ( Petaling Street) een markt gehouden. We konden er bijna niet door met de buggy. Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan want we wilde heel graag kaartjes voor een bezoekje aan de skybridge van de Petronas Twin Towers. Er worden per dag 800 kaartjes weggegeven dus daarom stonden we om 8.30 uur al in de rij. Daarvoor moesten we onszelf wel even in een propvolle metro wringen, maar je moet er wel iets voor over hebben! Gelukkig kregen we kaartjes en we mochten zelfs een tijdstip uitkiezen. We besloten om voor 18.30 uur te kiezen zodat we de hele dag nog andere dingen konden doen. We konden zo ook zowel bij daglicht als in het donker foto's maken van de towers. Inmiddels werd het hoog tijd voor een ontbijtje en daarna zijn we naar ons hotel gegaan om de buggy om te ruilen voor de rugdrager. We zijn op zoek gegaan naar de bus die ons naar de Batu Caves kon brengen en die hadden we dan ook snel genoeg gevonden. Na een ritje van ongeveer 45 minuten kwamen we aan bij de grotten die het bedevaartsoord zijn voor maleisische hindoes. Er waren veel mooie beelden te zien en er liepen heel erg veel aapjes rond. We moesten wel 272 traptredes omhoog om bij de grote grot te komen. We hebben alles bekeken en toen de bus terug naar ons hotel genomen om even lekker uit te rusten. Een gigantische regenbui ( die deze keer wel lang aanhield) gooide onze plannen in de war om naar het park bij de Petronas Twin Towers te gaan om foto's te maken en te spelen in de grote speeltuin die ze daar hebben. We zijn de straat waar ons hotel aan ligt wel 5x heen en weer gelopen ( de straat is overdekt). We hebben een restaurantje gevonden om alvast ons avondeten te eten en daarna zijn we vlug naar de metro gegaan. Gelukkig heb je hier veel straatjes die een beetje overdekt zijn. We hadden nog even tijd om rond te kijken in het luxe winkelcentrum bij de Petronas Twin Towers voordat onze tour begon. We kregen een korte film te zien en gingen toen met 1 verdieping per seconde omhoog naar de 41e verdieping. Eindelijk stonden we op de skybridge die eigenlijk helemaal niet zo hoog is. De KL tower is veel hoger. Na een kort bezoekje moesten we weer terug naar beneden. We hebben alsnog het park met de speeltuin bezocht en mooie foto's gemaakt. Er waren ook mooi verlichte fonteinen. Ik kan mijn eigen naam zeggen! Het klinkt als Tuta maar dan weten jullie in ieder geval wat ik bedoel!

• 10 April 2010 - 18:32

Opa En Oma Deurne:

Hoi Luca,

Wat een mooie foto's daar in Kuala Lumpur. Je hebt het blijkbaar nog steeds goed naar de zin. Helaas zit het er voor jullie alweer bijna op. Wat gaat dat snel, hé?

Geniet samen met papa en mama morgen van de terugreis naar Nederland en dan zien wij jullie maandag weer. Nog veel plezier en goede reis terug. Bono en Jack staan ook al te trappelen van ongeduld.