Op verkenning in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Op verkenning in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Op verkenning in Bangkok

Door: LucaKranenbroek

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

23 Maart 2010 | Thailand, Bangkok

Na een nacht lekker tussen papa en mama in slapen, ben ik vandaag op pad geweest in Bangkok. We hebben eerst een ontbijtje gekocht en dit lekker in alle rust opgegeten. Daarna zijn we met de rivier-express over de Chao Praya rivier naar de aanlegsteiger bij het grote paleis gevaren. Dit was al een hele belevenis op zich! Wat een geweldig paleis met z'n grote tempelcomplex. Ik heb de smaragden boedha gezien. Ook was er een museum met geweren. Er liepen veel wachten rond. Na het grote paleis zijn we naar de wat Pho gelopen. Een groot tempelcomplex waar ze goede massageopleidingen geven en waar de grote liggende boehda ligt. Het meeste heb ik hier vanuit de binnenkant van mijn ogen bekeken, maar die boehda heeft wel hele grote voeten! Na de middag hebben we kip met rijst en zoet-zure saus gegeten bij een restaurantje waar mijn papa en mama al eens geweest zijn. Met een grote boot zijn we de rivier over gestoken om de Wat Arun te bekijken. Wat een mooie maar rare dingen zijn die tempels. Aan het einde van de middag weer met de boot terug richting onze kamer om lekker te douchen want ik was helemaal zwart van het rondkruipen. 's Avonds weer lekker rondgewandeld en gegeten! Tot snel allemaal.

• 23 Maart 2010 - 20:42

Opa Deurne:

Ha die Luca,

Wat fijn om te horen dat de vliegreis prima is verlopen. Als ik het reisverslag lees begrijp ik dat je al veel hebt gezien van die grote stad Bangkok. Via google kan ik je een beetje volgen bijvoorbeeld die gigantische tempelcomplexen Wat Pho en Wat Arun. En ik zie je inderdaad al zwaaien naar die Thaise mensen. Ik hoop dat veel dingen je bij blijven zodat jij over enkele jaartjes de juf op school kan uitleggen wat je daar allemaal krijgt te zien. Voor nu: slaap lekker en tot schrijfs.

• 24 Maart 2010 - 07:06

Erica:

Hey boefje,

Dat klinkt allemaal super leuk, gaaf, tof...
    Hier hebben we gelukkig wel lekker weer en geen natte sneeuw :).

Veel plezier met wat je verder gaat doen!

• 24 Maart 2010 - 08:51

Chris:

Hey Luca en natuurlijk je Paps en Mams,

Leuk hoor wat k nu allemaal lees over jullie reis geniet er maar goed van.
    Ow ja en hier is geen sneeuw maar een aangenaam zonnetje gelukkig.