Op verkenning in Hue. - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Op verkenning in Hue. - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Op verkenning in Hue.

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

20 September 2012 | Vietnam, Hué

Hallo allemaal! Ik ben er ook nog! Vanmorgen werd ik wakker in een groot bed! Naast Luca. We hebben de hele nacht samen geslapen, gezellig hè? In het restaurantje van het hotel hebben papa, mama en Luca lekker gegeten. De dames van het hotel hielden zich met mij bezig. Ik kreeg zelfs een stuk brood om lekker op te sabbelen. Papa en Luca waren al voor het ontbijt in het zwembad. Mama en ik hadden niet zo’n zin en hebben het lekker rustig aan gedaan op onze kamer. Na het ontbijt zijn we naar de Citadel van Hue gewandeld. Het was best een verre wandeling en Luca had niet zo heel erg veel zin om te lopen. Ik was in de buggy in slaap gevallen dus daar kon hij ook niet in. Overal op straat hier lopen mensen die je graag met de fiets rond willen rijden of je met de boot ergens naar toe willen brengen. Als je nee zegt blijven ze maar door zeuren, papa wordt er helemaal gek van! Bij de Citadel aangekomen moesten we eerst even naar de goede ingang zoeken. Toen we die gevonden hadden, hebben we onze ogen uitgekeken. Luca was helemaal in de ban van de “keizer”. Papa en mama hadden hem verteld dat hier in de Citadel het paleis van de keizer is en dat vond Luca wel een leuk verhaal. Wat Luca niet zo heel erg leuk vond was dat de keizer al lang dood is want die had hij natuurlijk ook wel even willen zien. Er waren in de Citadel een heleboel huizen die stuk waren en er waren er ook een paar bij de super mooi waren. Ook waren heel veel huizen versierd met mooie plaatjes en met beelden en draken. In de tuin zagen we twee olifanten staan. We hebben ook nog een lekker ijsje gegeten. Toen ik lag te slapen kreeg Luca van een groepje vrouwtjes nog een ijsje! Hij mocht ook een rondje rijden op een olifant samen met mama. De meneer die bij de olifant stond vond mij nog te klein, balen! Toen we uit de Citadel kwamen hadden we geen zin om helemaal terug naar het hotel te lopen. Er stond een groepje mannen bij elkaar die allemaal een Cyclo hadden. Een Cyclo is een fiets met een stoel voorop. Die mannen wilde natuurlijk wel een rondje met ons fietsen maar ze vroegen er heel veel centjes voor. Mijn papa kan heel goed onderhandelen maar het ging er even hard op. Uiteindelijk mocht ik met mama in een Cyclo en Luca met papa. Ik heb er erg van genoten en de hele rit heb ik alleen maar rond zitten kijken. Iedereen op straat keek en riep ook naar mij. Die mannen moesten wel hard trappen hoor want we gingen ook nog een brug over! Na dit ritje was het tijd voor een frisse duik in het zwembad. We zijn er best wel lang in gebleven. Ik vind zwemmen super fijn. Na het zwemmen vind ik een flesje melk lekker dus die heb ik op bed lekker even leeg gedronken. Ik kon mijn oogjes niet open houden dus heb ik meteen maar even een dutje gedaan. Ook mama en Luca lagen naast mij lekker weg te dromen. Weer helemaal fit waren we om een restaurantje op te zoeken maar erg ver zijn we niet geweest. Om de hoek bij ons hotel hebben papa, mama en Luca lekker wat gegeten. Ik had wel genoeg gehad voor vandaag dus zijn we snel terug naar de kamer gegaan. Papa en Luca gingen nog een keertje zwemmen en ik mocht van mama de Teletubbies op de computer kijken. Toen Luca terug kwam hebben we samen even filmpjes gekeken. We hadden de grootste lol. Toen werd het weer tijd om te slapen. Ik mocht weer bij Luca in bed. Ik vind dat zo fijn dat ik zonder te mopperen in slaap ben gevallen! Luca wil jullie ook nog wat vertellen. Dikke kus en tot snel, groetjes van Milan.

Dit was een super leuke dag vandaag! Milan heeft al heel veel verteld maar ik wil toch nog even vertellen dat ik het rijden op de olifant wel helemaal geweldig vond. Er stonden allemaal vreemde mensen foto’s te maken! Ik was er zo van onder de indruk dat ik tijdens de Cyclo tocht in slaap gevallen ben. Best wel jammer en ik baalde er ook wel heel erg van toen we bij het hotel aankwamen en papa mij wakker maakte. Ik ben wel blij dat ik vandaag 3x mocht gaan zwemmen! Nu mag ik weer lekker met Milan in een bed slapen! Welterusten en tot snel, kus van Luca.



  • 21 September 2012 - 09:50

    Wendy:

    Hoi Luca,Milan en Eend!

    Ik heb weer mooie foto's van jullie gezien,Wauw,prachtig is het daar zeg. Milan ,wat ben je toch een lekker ventje.Papa en mama boffen maar met jou en je grote broer dat jullie al zo'n verre reis kunnen maken.
    Teletubbies in Vietnam,eten die ook loempia's?

    groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 58837

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: