Naar My Son en verder reizen naar Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Naar My Son en verder reizen naar Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Naar My Son en verder reizen naar Hue

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

19 September 2012 | Vietnam, Hué

Gister morgen zijn we op tijd opgestaan. Na ons ontbijt werden we met een grote bus opgehaald en naar My Son gebracht. De bus chauffeur reed best wel lomp dus waren wij erg blij dat we terug met de boot gingen. My Son is een groot tempelcomplex met allemaal kapotte tempels. Het is wel heel erg mooi om te bekijken want alle tempels zijn begroeid met mos en plantjes en zo. Bij de tempels waren ook hele grote kuilen in de grond. Daar hebben de vliegtuigen in de oorlog “boem” hele grote bommen naar beneden gegooid. Er waren een paar tempels waar je binnen in kon kijken. In eentje zaten allemaal vleermuizen. Spannend. De tempels waren ook erg mooi versierd. Er waren zelfs tempels met olifantjes erop. In het gebied waar de grootste tempels ooit stonden waren nu alleen nog maar brokstukken. De grote tempels zijn in de oorlog bijna helemaal platgegooid. Er waren ook nog tempels die opnieuw mooi gemaakt worden maar ik weet niet of die net zo mooi worden als de rest nu is. Alle tempels liggen in het oerwoud tegen de berg aan. Erg mooi om te zien! Toen we alles bekeken hadden heeft de bus ons naar een boot gebracht. Op deze boot kregen we eten. We zaten met heel veel mensen op de boot en omdat wij er als laatste op kwamen en er bijna geen plaats meer was mocht ik bij de kapitein zitten. Dat vond hij wel fijn want als hij moe was kon ik de boot sturen! De boot heeft ons naar een klein dorpje gebracht waar allemaal mensen aan het werk waren. Deze mensen maakte hele mooie dingen en er waren ook mensen die een boot aan het maken waren. Toen we uit de boot kwamen stond er een hele mooie koe. Ik wilde hem wel even aaien maar hij liep snel weg. In het dorpje was ook een klein speeltuintje. Toen we weer terug op de boot waren heeft de boot ons naar Hoi An terug gebracht. Daar hebben we een taxi naar ons hotelletje gepakt en daar aangekomen zijn we meteen in het zwembad geplonsd. Mama heeft eerst Milan de fles gegeven en toen zijn mama en Milan ook nog komen zwemmen. Na het zwemmen hebben we op onze kamer lekker uitgerust en gespeeld. We hebben nog een keer twee fietsen geleend van de meneer vooraan bij de weg en in de avond zijn we nog even naar de oude stad gefietst. We hebben in een restaurantje wat gegeten en nog rondgekeken in het dorpje. Daar waren allemaal super mooie lichtjes aan de huizen en aan de brug. Er waren zelfs kaarsjes die op het water gingen varen. Ik heb ook nog mevrouwen gezien die heel mooi konden dansen en kindjes die erg mooi konden zingen. Op de terugweg heeft papa zijn pakken en jas opgehaald bij de kleermaker. Ik heb even dag gezegd tegen de dames en toen heeft mama Milan en mij snel mee naar de kamer genomen. Op de kamer werd het een paar keer helemaal donker: alle stroom viel uit. Dat was ’s morgens ook al een keer gebeurd! Vanmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan. Ik ben met papa naar het zwembad geweest en mama heeft alvast onze spullen ingepakt. Toen heeft papa alle spullen naar beneden gebracht. Met de fiets zijn we nog even naar de oude stad gefietst. Mama vind het daar erg mooi. Op een terrasje hebben we een lekker sapje gedronken en ik heb nog een hele mooie Vietnamese hoed gekocht in een winkeltje. Mama heeft er ook een. Toen werd het tijd om terug te gaan naar het hotel. We hebben Milan in het hotel een lekker flesje gegeven en ik mocht nog even lekker in het zwembad plonzen. Het busje van het hotel heeft ons naar de grote bus gebracht waarmee we naar onze volgende bestemming gereden zijn. Voordat we vertrokken kreeg ik van de mevrouw van het hotel zomaar een blikje cola! Ik denk dat ze mij wel erg schattig vond! Onderweg naar Hue hebben we genoten van het landschap. Het is hier erg mooi in Vietnam. Toen we Hue ingereden kwamen viel het ons meteen op dat het hier weer een stuk drukker is! Met de taxi zijn we naar ons hotel gegaan. De kamer die we nu hebben is erg mooi en netje maar wel een beetje klein. Ik mocht meteen weer in het zwembad plonzen! Toen zijn we gaan eten. We zijn maar in de buurt van het hotelletje gebleven zodat we vlug weer terug waren en ik niet zo ver hoefde te lopen want daar had ik helemaal geen zin in. We kwamen nog een groepje kindjes tegen die allemaal naar mij stonden te zwaaien. Ik ben even gaan kijken maar ze waren een beetje verlegen. Ik heb ze wel allemaal een ballon gegeven en er zelf natuurlijk ook eentje gepakt. Nu is het alweer tijd om te gaan slapen. We hebben de twee bedden die hier staan tegen elkaar geschoven zodat we meer plaats hebben. Ik lig nu even met Milan samen in een bed maar ik denk dat er dan niets van slapen komt want we maken elkaar de hele tijd aan het lachen. Wisten jullie trouwens dat de Vietnamese mensen een beetje gek zijn! Ze eten hier met trommelstokken! En iedereen is hier miljonair. Ik heb ook duizenden centjes in mijn Cars portemonnee zitten. Welterusten en tot snel!

  • 19 September 2012 - 18:35

    Wendy:

    Kapitein Luca, ahoy!

    Kun jij ook al eten met trommelstokjes?? Hebben ze wel borden of gooien die gekke mensen het eten op een trommel?
    Je hebt weer een mooi verhaal geschreven en weer veel leuke dingen meegemaakt.
    Als je de tempels zo mooi vindt moet je papa maar eens vragen of je met hem mee mag naar Cambodja,want daar hebben ze ook heeeeeeeeeeeele mooie tempels!

    Lekker slapen ,want morgen ga je vast weer leuke dingen doen,
    groetjes Wendy

  • 19 September 2012 - 22:08

    Ger:

    Hoi Luca, Milan, Marieke en Patrick.

    Wat een mooie verhalen allemaal, en wat hebben julliie al weer veel mooie dingen gezien. Ook is er nog genoeg tijd over om een plons in het zwembad te nemen en in de speeltuin te spelen. Ook heel belangrijk!!
    Eet je nog veel loempia's?? En al kapitein mogen spelen op een echte boot?? Jammer dat je het kaptiein Haak pak niet bij je hebt dan was het pas echt geweest. En Milan heeft het ook goed naar de zin, dit is op de foto's wel te zien!!
    Nog heel veel plezier daar en geniet nog maar lekker met je broertje mama en papa!!
    Ook wij zijn onze spullen aan het verzamelen om in te pakken.
    Ik zal Bono en Jack de groetjes van jullie doen. Misschien weet je het niet maar Boes gaat ook logeren op de plek waar Bono en Jack nu ook logeren.

    Heel veel groetjes:)
    Ger.

  • 20 September 2012 - 10:29

    Wilmie:

    Ha Luca.

    Wat hebben ze daar toch gekke plaatsnamen, Hoi An en My Son!!!!!!!! Hier hebben we gewoon Venray en Liessel.
    Ik zie wel op de foto's dat jullie het daar leuk hebben en dat het er heel mooi is, zeker de foto's van 's avonds zien er heel sprookjesachtig :D uit.
    Ik begin wel een beetje jaloers te worden want ik zou daar ook wel naar toe willen gaan.
    Bedankt voor het mooie en hééééééééle lange verhaal. Ik heb er weer van zitten smullen (net als jij van de loempia's)

    Morgen weer een nieuw spannend avontuur??????
    Groetjes van Wilmie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 58857

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: