Relaxen en met de duikers mee! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Relaxen en met de duikers mee! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Relaxen en met de duikers mee!

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

17 September 2012 | Vietnam, Hoi An

Gister hebben we een super relax dag gehad! We zijn met de fiets naar het strand gegaan. Voordat we op het strand waren heb ik van mijn centjes nog een emmer met een schepje en wat speeltjes gekocht. Op het strand heeft pap een mevrouw centjes gegeven zodat we drie heerlijke ligbedden mochten gebruiken met een tafeltje ervoor. De bedden stonden onder een hele grote parasol. Dit is pas echt vakantie! Mama had voor Milan het tentje meegenomen dus die kon ook heerlijk liggen. Zo hebben we uren doorgebracht op het strand. Ik heb lekker in het zand gespeeld en ook nog in de zee gezwommen. Er waren wel hele hoge golven. Ik ging eerst met papa in de zee en toen kwam er een golf helemaal over ons heen. We vielen om en papa pakte me erg stevig vast! Ik ben ook met mama de zee in geweest maar niet meer zo ver hoor! Ook mama viel om in de golf! We hebben op het strand ook wat gegeten en gedronken. Ik kreeg chipjes en snoepjes maar zelfs daar eet ik bijna niets van! In de middag zijn we terug naar het hotel gefietst en we zijn meteen in het zwembad geplonsd. Deze keer gingen mama en Milan ook mee. Milan vond het net als ik super fijn in het water. Na het zwemmen hebben we even heerlijk op bed gelegen. Het is zo fijn om even uit te rusten. We vielen allemaal in slaap. Na dit heerlijke dutje zijn we naar de kleermaker gegaan die voor papa een paar nieuwe pakken gaat maken. Daar was een lieve mevrouw die een ijsje voor mij ging kopen. We hebben op de kamer een noodlesoep gegeten want we hadden allemaal niet zo’n honger. Toen Milan lag te slapen heb ik met papa en mama nog een paar spelletjes gedaan en toen ben ik lekker gaan slapen want vanmorgen moesten we vroeg opstaan. Vanmorgen zijn we met een busje opgehaald en naar de boot van de duikschool gebracht. We gingen een uur varen en toen stopte de boot zodat de mensen konden gaan duiken en snorkelen. Papa ging duiken met twee andere mensen. Hij sprong zo van de boot het water in! Toen verdween hij onder water! Mama had voor Milan een bedje gemaakt. Op de boot staan allemaal kratten waar duikspullen in bewaard worden. Mama had een lege krat gepakt en er een handdoek ingelegd. Zo was het een heerlijk bedje voor Milan! Milan lag lekker te spelen en de jongens van de boot maakte hem aan het lachen. Toen kon ik met mama even zwemmen bij de boot. Ik riep heel hard dat ik ook wel even van de boot af zou springen maar ik ben toch maar met het trapje gegaan. Toen papa weer terug was op de boot gingen we verder varen en een tijdje later ging papa nog een keer duiken. Deze keer zijn mama en ik op de boot gebleven. Toen ook papa weer terug was ging de boot naar een strand varen. Het strand ligt op Cham island. Bij het strand was ook een restaurant waar we gingen eten. Na het eten mochten we nog lekker zwemmen en spelen voordat we weer terug gingen varen. Ik heb lekker in de zee gezwommen want hier waren helemaal geen golven. Ook Milan heeft even in de zee gezwommen maar toen ging hij heel hard huilen en heeft papa hem maar snel meegenomen naar zijn tentje. Er waren ook hele fijne hangmatten waar je lekker in kon luieren. Milan heeft er samen met mama een hele tijd in gelegen en vond het zo fijn dat hij er niet uit wilde. Toen we weer terug gingen varen moesten we eerst in een klein bootje dat ons naar de grote boot bracht. Dat was best wel cool! Samen met papa ging ik als een echte scheepsman zitten op een houten kast, maar deze scheepsman heeft al heel snel de terugreis aan de binnenkant van zijn ogen bekeken. Met de auto zijn we terug naar het hotel gebracht waar ik samen met papa nog even lekker in het zwembad geplonsd heb. Mama heeft Milan een flesje gegeven en geluierd. We hebben hier in het restaurantje van het hotelletje lekker wat gegeten en zijn toen even naar de kleermaker geweest zodat papa zijn pakken kon passen. Papa had onderweg bij een kraampje stiekem een speelgoedpistool gekocht. Toen we op de kamer waren kreeg ik dit. Ik ben er heel erg blij mee. Nu ga ik lekker slapen want morgen gaan we naar My Son. My Son is een heel oud tempelcomplex: net een beetje als in Junglebook. Misschien zien we dan Mowgli en Baloe nog wel. Ik ben benieuwd wat daar allemaal te zien is!

  • 17 September 2012 - 17:14

    Wilmie:

    Hoi Luca,
    Dat is inderdaad echt vakantie lekker chillen op het strand en op de boot.
    Heb je wéééér lekkere loempia's gehad????? of hadden ze nog meer lekkkere dingen hmmmm.
    Als je morgen Mowgli en Baloe tegenkomt doe je ze dan de groeten van me??????
    Fijne dag morgen weer allemaal,
    groetjes van Wilmie.

  • 17 September 2012 - 18:28

    Wendy:

    Ik zie dat eend ook mee mocht op de boot.Vindt hij het ook leuk in Vietnam?
    ik vind het erg leuk om al jouw avonturen te lezen en ben nu alweer benieuwd naar het volgende avontuur van de tempels.
    Begrijp ik goed dat je niet zo goed eet? Is niet zo erg hoor,als je maar af en toe iets eet en veel drinkt en lekker veel ijsjes eet!
    Groetjes Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 58854

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: