Een echte safaridag! - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Een echte safaridag! - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Een echte safaridag!

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

24 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Tzaneen

Zondag 23 februari

Vanmorgen ben ik al heel vroeg wakker geworden. Ik was heel erg benieuwd of er dieren voor onze tent zouden staan. Jammer! Er was niets te zien. We hebben lekker rustig ons ontbijtje opgegeten. Het uitzicht dat we hebben is en blijft natuurlijk geweldig! Na het ontbijt hebben we ons klaar gemaakt voor een wandeltocht door het park en zijn we op pad gegaan. De route die we gekozen hadden is 6 km lang! Op het pad achter onze tent zagen we meteen heel erg veel dierensporen! We wisten alleen niet van welke dieren. Op het pad zaten ook hele grote kevers. Milan vond ze helemaal geweldig. Ook de duizendpoten en andere insecten vond Milan erg interessant. In het hoge gras naast het pad zagen we in de verte iets lopen. Ik mocht door de verrekijker kijken en het waren zebra’s! Wel 9 bij elkaar. Ze hadden ons natuurlijk al lang gehoord en gingen heel hard rennen. Een stukje verderop zagen we er weer 2. Milan had al geen zin meer om te lopen en ging in de draagzak. Hij is al snel in slaap gevallen. We zijn verder gelopen totdat we bij twee huisjes en een uitkijktoren kwamen. Op de bank bij de huisjes hebben we wat gedronken en iets lekkers gegeten. We zijn de uitkijktoren opgeklommen en papa zag toen hij boven was iets heel hard wegrennen. Hij dacht een hertje of zo. Ik heb goed gekeken met de verrekijker maar ik kon geen dieren vinden. Toen zijn we weer verder gelopen totdat we weer bij onze tent kwamen. Tijd om uit te rusten! Mijn benen waren best wel een beetje moe. Toen we allemaal uitgerust waren zijn we naar de speeltuin en het zwembad gelopen. Ze hebben hier een heel groot klimtoestel met glijbaan, een zwembadje en midget-golf! Milan en ik hebben natuurlijk alles even geprobeerd! We zijn weer terug naar de tent gelopen omdat mama graag wilde dat Milan even ging slapen. Milan had daar helemaal geen zin in! Om half 5 moesten we bij de receptie zijn. Mama had een game-drive geregeld voor ons met z’n viertjes. Er stond een meneer op ons te wachten. Zijn naam is John en hij had een hele grote witte jeep meegenomen waar heel veel mensen in konden. Wij hadden de hele jeep voor ons alleen! John ging met ons dieren zoeken in het park. Hij is een hele slimme man. Hij weet overal de dieren te vinden en weet ook heel erg veel dingen van de natuur en hoe je kunt leven in de natuur! Als eerste zijn we naar de zebra’s gereden om ze van dichtbij te bekijken. Er liepen kleintjes bij die pas 2 maanden oud zijn. Een van de zebra’s heeft nog een kleintje in de buik. Toen gingen we verder het park in en kwamen we een groepje blauwe gnoe’s tegen. John ging bij elk dier heel veel vertellen over wat ze eten en hoe ze leven. Ik heb vandaag veel over de planten hier geleerd: er is een plant die je kunt gebruiken om een vuurtje goed aan te steken. Ik heb natuurlijk wat meegenomen want papa heeft mij een kampvuurtje beloofd. Er zijn gras spietjes die naar pinda’s smaken. Er zijn planten die je kunt gebruiken om je tanden mee te poetsen en er is een hele zachte plant om je billen af te vegen als er geen wcpapier meer is. Handig he? We zagen in het bos nog een groepje “rode hartebeesten” rennen. Toen kwamen we op een pad waar John zei: “hier hebben jullie gelopen vanmorgen”. We konden onze schoenafdrukken zien in het zand. Bij de huisjes die we vanmorgen al gezien hadden liep een Impala. Hij rende heel hard weg toen wij er aan kwamen. Er is ook een plek in het park waar een Zwarte Mamba woont. John ging even kijken maar kon hem niet zien. Gelukkig maar want dat is een hele gevaarlijke slang. We mogen van John ook alleen maar op de paadjes lopen! Er waren heel veel hobbels in de weg. Soms zelf diepe kuilen die gemaakt zijn door aardvarkens. In deze kuilen verstoppen de Jakhalzen zich. We hebben nog even een korte pauze gehouden en toen zag John de voetsporen van een Giraf! We moesten allemaal goed opletten of we er een konden vinden. Gelukkig zagen we beide giraffen die in het park wonen, een grote en een baby van 2 maanden oud. Ik vond het super mooi om te zien. We moesten stil zijn anders zouden ze schrikken. Milan vond het ook erg mooi. Hij ging de hele tijd roepen naar John: “meneer, paard daar””meneer, paard kijk”. Hij zei het bijna goed want een Giraf heet hier een Kameelperd. Dit was echt een hele mooie afsluiting van een super coole safari met jeep. Toen we bijna terug waren bij onze tent zagen we blauwe gnoe’s over het veld voor onze tent lopen. John heeft ons precies bij de tent terug gebracht. Toen was het tijd om te eten. Ik heb samen met papa de barbeque aan gemaakt met de planten die ik van John gekregen had. Mama heeft het eten klaar gezet en toen konden we lekker eten. Na het eten heb ik samen met papa het kampvuur aangemaakt. Milan vond het ook erg mooi. Het zat bij mama op schoot totdat hij graag naar zijn bedje wilde. Ik mocht super laat opblijven, totdat ik bij het kampvuur bij mama op schoot in slaap viel! Wat een geweldige dag! O ja, ik heb in het donker nog even met de zaklamp gekeken of ik dieren voor de tent zag. Ik zag ze niet maar wat ik wel zag waren super veel sterren in de donkere lucht. Ik heb er nog nooit zoveel gezien!

Maandag 24 februari
Vanmorgen werd ik wakker en toen stonden er zebra's en impala's in het gras voor de tent. We hebben ons ontbijt opgegeten met uitzicht op de dieren. Wat een fijne plek is het hier. Ik zou hier nog wel langer willen blijven of nog een keer terug willen komen! Met de auto zijn we vanmiddag naar Tzaneen gereden. Hier hebben we een super mooi hotel met een speeltuin voor de deur. Er is ook een zwembadje en een restaurant waar we zo gaan eten. Milan en ik hebben samen een slaapkamer, papa en mama ook en er is nog een grote kamer met een bank, een eethoek en een keuken!

  • 24 Februari 2014 - 19:33

    Wendy Bertrams:

    Wauw Luca,

    wat heb jij al veel meegemaakt in die paar dagen. Wat een schattige babyleeuwtjes zeg!!

    Jullie gaan vast nog meer dieren zien, misschien wel de big five. Ik hoop het voor jullie.
    Papa en mama kunnen ook mooie foto's maken. Ik ben benieuwd naar de rest van jou avontuur.

    Groetjes van Wendy

  • 24 Februari 2014 - 21:08

    Erica:

    Hallo Luca,
    En natuurlijk Milan, Pappa en Mamma ook!
    Wat super-cool-vet-mega-gaaf zeg !!!! Jee, dat noem ik nog eens een super-vakantie...
    Ik wens jullie nog super veel plezier en fijn dat we ook foto's kunnen zien... Lijkt me zo gaaf om eens oog in oog te staan met een giraffe...
    Lieve groetjes van ons!

  • 28 Februari 2014 - 11:58

    Wilmie:

    Goh gaaf man zo slapen in een tent tussen de wilde dieren en dan ook nog in een safari jeep.
    Ik geloof best dat je daar nog graag een keer terug wilt gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 58752

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: