Touren met de auto - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Touren met de auto - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Touren met de auto

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

26 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Dinsdag 25 februari
Ik was vanmorgen al heel erg vroeg wakker. Papa is toen bij mij komen liggen en Milan is bij mama in bed gekropen. Ik wilde niet meer slapen dus heb ik met mijn speelgoed in bed gespeeld. Toen we allemaal goed wakker waren hebben we onze spullen ingepakt en papa heeft alles in de auto gelegd. We zijn een heerlijk ontbijt gaan eten in het restaurant. Ik mocht zelf kiezen wat ik wilde hebben. Ook mochten Milan en ik nog even in de speeltuin spelen voordat we met de auto op pad gingen. We hebben vandaag best wel lang in de auto gezeten. We hebben een heel stuk over de Panoramaroute gereden. Dit is een weg met allemaal mooie plekjes om te bekijken. Als eerste zijn we gestopt bij de 3 rondavels. Een rondavel is een huisje waar de mensen hier in wonen. De 3 rondavels zijn rotsen die op deze huisjes lijken. We mochten hier over de rotsen klimmen! Bij de parkeerplaats waren allemaal mevrouwen die spulletjes aan het verkopen waren. Ik heb een houten olifant uitgezocht van mijn zakgeld. Voor Milan heb ik een zebra uitgekozen. Hij vond hem super mooi want hij had hem in zijn hand toen hij in de auto aan het slapen was. Papa en mama zijn op alle plekken uit de auto geweest om te kijken. Ik had niet elke keer zin om mee te gaan dus gingen ze om de beurt. Bij Bourke’s Luck Potholes zijn we allemaal uit de auto gegaan. Eerst hebben we wat gegeten en gedronken en toen zijn we gaan wandelen en klimmen over de paden. Hier ligt een hele mooie kloof met heel veel gaten erin. Hier hebben ze vroeger heel veel goud gevonden. Ook was er een waterval. Omdat we veel gewandeld hadden, hebben we bij de ingang een ijsje gekocht. Omdat de mevrouw van de balie het ook erg warm had heeft papa voor haar ook een ijsje gekocht. Milan ging nog rond rennen en met de toiletmevrouw spelen. Toen we terug kwamen bij de auto liepen er hele grote apen rond. We zouden nog even gaan voetballen op het gras maar papa was bang dat de apen er met de bal vandoor zouden gaan. Het waren beerbavianen. Als we met de auto op weg zijn hier moeten we goed opletten. We hebben al heel vaak koeien, geiten of apen over de weg zien rennen en op heel veel plekken zitten er zomaar gaten in de weg! We zijn weer verder gereden en papa en mama hebben nog een mooie waterval bekeken. Ik had weer even geen zin om uit de auto te komen. We wilden nog graag naar God’s Window gaan kijken maar hoe hoger we de berg op reden, hoe minder dat we zagen door een dikke vette regenwolk. We zijn toen maar verder gereden naar het plaatsje Hazyview waar we gaan slapen. We moesten nog even boodschappen doen en er was een heel erg groot winkelcentrum. Hier hebben we ook maar meteen wat gegeten: lekkere frietjes met kip. Het laatste stukje rijden naar onze slaapplek was best nog wel even spannend. Het had erg hard geregend en de zandweg was er nat. Papa was een beetje bang dat de wielen in de modder vast zouden gaan zitten. Gelukkig is het gelukt om omhoog te rijden. Nu zijn we op een oude boerderij waar we een huisje hebben met 2 slaapkamers en een grote eet/ woonkamer. Er zijn verder geen andere gasten dus hebben we alles voor onszelf. Ook het zwembad dat voor onze deur ligt en de hele grote tuin! Dat is pas luxe! We zijn allemaal nog even in het zwembad gespongen en het was al bijna donker toen we eruit gingen. Milan en ik hebben nog lekker lang in bed liggen kletsen voordat we gingen slapen.

Woensdag 26 februari
Vanmorgen hebben we ons ontbijt opgegeten bij het zwembad. Voor het ontbijt heb ik eerst nog even gezwommen met papa. Toen zijn we weer met de auto op weg gegaan. We hebben onze was naar de wasserette gebracht en nog wat lekkers voor onderweg gekocht. Onze volgende bestemming was God’s Window. Even kijken of we vandaag meer geluk hebben dan gister. Voordat we bij God’s Window kwamen, zijn we eerst gestopt om naar een rots te gaan kijken die een beetje op een ananas lijkt. Hier was ook een waterval en je kon heel ver kijken. Ik vond het erg mooi. Bij God’s Window kon je ook heel ver kijken. Wat een mooie natuur allemaal. We zijn een stukje gaan wandelen door het regenwoud wat hier bij ligt. Op de volgende stopplek wilde ik niet uit de auto. Toen papa mij een foto liet zien van de mooie waterval die er was, ben ik snel uit de auto gekomen. Milan ging nog even kletsen met de mevrouwen die hier spulletjes verkopen. Onze volgende bestemming van vandaag is het dorpje Pelgrim’s Rest. Hier hebben vroeger de goudzoekers gewoond en je kunt hier huizen, winkels, auto’s, eigenlijk alles van vroeger bekijken. Er was ook een oude mijntrein. Hij lijkt wel een beetje op mijn playmobil van de cowboys die ik thuis heb. We hebben in het dorpje rond gewandeld en vanalles bekeken. Toen was het tijd om weer verder te gaan. We hebben nog een stuk van de Panoramaroute gereden en verschillende watervallen gezien. De Macmac watervallen zijn super hoog! Op de weg terug naar ons huisje ben ik in slaap gevallen.Dit is maar goed ook want papa vertelde dat hij bijna tegen een aap op de weg aangereden was! Bij ons huisje zijn papa en ik gaan zwemmen. Milan lag nog even lekker te slapen en mama heeft eten gemaakt. Dit hebben we natuurlijk weer lekker bij het zwembad opgegeten. Milan en ik hebben nog even samen gespeeld en toen zijn we lekker gaan slapen. Nou ja, ik moest toch nog even uit bed omdat ik lekkere honger had!



  • 06 Maart 2014 - 11:12

    Wilmie:

    Goh daar is echt veel te zien als je daar gaat rondtouren. Apen op de weg heb ik hier nog nooit gezien,soms wel eens een hertje of een konijn maar apen, nee die zie je hier niet. En voor zo'n mooie waterval zou ik ook wel de auto uitkomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 827
Totaal aantal bezoekers 58828

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: