Top of Africa, Soccer City en weer terug naar huis - Reisverslag uit Venray, Nederland van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Top of Africa, Soccer City en weer terug naar huis - Reisverslag uit Venray, Nederland van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Top of Africa, Soccer City en weer terug naar huis

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

11 Maart 2014 | Nederland, Venray

9 Maart

Vandaag gaan we al weer vroeg op pad. We verlaten Harrismith en we gaan weer terug naar Johannesburg. Daar zijn we drie weken geleden aan onze super fijne vakantie begonnen. Voor ons was Afrika helemaal onbekend. We hebben ontzettend genoten en de mensen zijn hier super vriendelijk! In Johannesburg aangekomen gaan we eerst naar het FNB voetbalstadion ook wel Soccer City genoemd. Hier waren we al eerder maar toen konden we niet binnen kijken. Ook vandaag zit het ons niet mee. Omdat het zondag is, is het gesloten. Dan maar richting Down Town Johannesburg. Hier is het Carlton Centre met het hoogste gebouw van het continent Afrika. We gaan met de lift 50 verdiepingen omhoog en hebben een geweldig uitzicht over de stad! De bovenste verdieping heet dan ook “Top of Africa”. Het is mooi om alles beneden in het klein te zien! Na dit bezoek zoeken we ons guesthouse op. Daar hebben we tijd genoeg om te eten, te relaxen en om vliegtuigen te spotten. Het internationale vliegveld van Johannesburg ligt in de achtertuin van ons hotel. Elke 2 minuten vliegt er wel een vliegtuig over. Ze vliegen zo laag dat we zelfs de wielen al kunnen zien. Milan en ik slapen voor het eerst deze vakantie in onze eigen tentjes. Toch maar goed dat we ze meegenomen hebben. Ik denk dat ik er de volgende keer niet meer in pas.

10 Maart
Voor de derde keer gaan we vol goede moed op weg naar het voetbalstadion. Onderweg komen we langs wijken waar echt hele arme mensen wonen. Er staan hele kleine huisjes gemaakt van golfplaten, platen hout en karton. Ik ben er best wel een beetje stil van. Ook rijden we langs een goudmijn. Het is een vreemd idee dat er heel diep onder ons in de grond mensen heel erg hard aan het werken zijn. In heel Johannesburg zie je ook grote bergen geel zand. Dit zand is ook allemaal uit de mijnen gekomen. Zuid Afrika produceert een kwart van al het goud ter wereld! We komen bij het stadion aan en er is een hele vriendelijke meneer die ons een prive rondleiding geeft. We mogen door de ingang voor de belangrijke gasten naar binnen! We komen in een hele grote hal waar het stadion in het klein nagemaakt is. Ook hangen er foto’s aan de muur van alle artiesten die in het stadion opgetreden hebben. Er hangen ook kasten met houten voetbalpoppen erin in de kleding van alle landen die in 2010 met het wk meegedaan hebben. We mogen in de kleedkamers kijken. In de ene kleedkamer hangen allemaal foto’s boven de kastjes en banken. Dit zijn de spelers van de Kaiser Chiefs, de club die hier speelt. Deze kleedkamer was tijdens de finale van het wk voor Spanje. Nederland had de andere kleedkamer. Het ziet er wel allemaal heel simpel uit! Bij PSV is alles veel mooier! Er zijn 2 oefenruimtes waar de voetballers alvast tegen de bal kunnen trappen. Via de spelerstunnel mochten we naar het veld lopen! Erg mooi om het stadion vanaf het veld te kunnen zien. Ik mocht alleen niet op het echte veld voetballen. Aan de zijkant van het veld mocht dat gelukkig wel. We zijn nog op de tribune geweest waar alle rijke mensen mogen zitten. Toen zat de rondleiding er weer op. We zijn terug naar het guesthouse gegaan om nog even te relaxen en te douchen. Toen was het tijd om wat te eten, de auto terug te brengen en in te checken op het vliegveld. We hebben nog een paar souvenirs gekocht en bij de gate lekker gespeeld en naar de vliegtuigen gekeken. In het vliegtuig hadden we weer een plekje met een bedje voor Milan. Milan heeft veel geslapen en ook even heel hard gehuild. Ik lag lekker in mijn stoel te luieren en toen voelde ik me opeens helemaal niet lekker. Ik ben maar snel met papa naar de wc gegaan. Ik was spierwit toen ik terug kwam en mocht van papa en mama lekker op de grond slapen om beter te worden. Opeens moest ik van de steward toch weer in mijn stoel. Gelukkig ging dat goed.

11 Maart
Ook nu stopten we weer in Frankfurt. We hebben ons een beetje opgefrist en toen zijn we lekker gaan spelen in de speeltuin. Een uurtje moesten we vliegen naar Amsterdam. Gelukkig lagen de grote rugzakken al meteen op de bagageband toen we de bagagehal in kwamen lopen. Toen we alle spullen bij elkaar hadden liepen we richting de trein. We kwamen de vertrekhal uit en daar stond een verrassing op ons te wachten. Oma Aly en opa Toon waren met de trein naar Schiphol gekomen! Na een lange treinreis kwamen we in Deurne aan waar Oma Mies en Opa Gerrit ons op stonden te wachten! Ik vond het echt een feestje. Toen we weer thuis waren hadden Britt en Anouk mooie tekeningen op onze deur gehangen. Papa en mama gingen alles opruimen en ik ben meteen buiten gaan spelen! Ik heb samen met papa Bono en Jack uit het hondenhotelletje gehaald. Na het avondeten ben ik lekker in bad geweest en toen was het tijd om lekker te gaan slapen! Ik ga lekker dromen over Zuid Afrika!

  • 12 Maart 2014 - 13:14

    Wilmie:

    Toch wel erg fijn dat jullie nog in het stadion mochten kijken. Maar wel jammer dat de reis toen bijna was afgelopen.
    Droom nog maar vaak van Zuid Afrika :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 1567
Totaal aantal bezoekers 58819

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: