Tuta en Dombo - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Tuta en Dombo - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Tuta en Dombo

Door: Luca Kranenbroek

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

11 April 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Gisteren heb ik iets super leuks gedaan! We zijn vroeg opgestaan en hebben vlug een broodje gegeten. Toen zijn we naar de monorail gelopen, dit is een soort trein die over een rails zweeft. Daar gingen we in en we bleven helemaal tot aan het eindpunt zitten. Hier zijn we overgestapt op de bus waar we wel 1,5 uur in gezeten hebben. Toen kwamen we aan in een dorpje. In dit dorpje hebben we een mijnheer gevraagd om ons naar het olifanten opvangcentrum te brengen. In het centrum aangekomen moesten we onzelf in laten schrijven en we kregen een sticker als entreebewijs. We mochten ook aan activiteiten mee doen. We zijn vlug het park ingelopen om de olifanten te bekijken. Wat een mooie beesten! De eerste twee olifanten die we zagen waren nog maar erg klein ( 2 en 3 jaar). Het zijn weesjes. We mochten foto's maken, de olifanten aaien en knuffelen en we mochten ze eten geven! Er waren ook hele grote olifanten. Omdat de olifanten ook moeten rusten zijn we even wat gaan drinken en hebben we een film over het werk van de olifanten en het centrum bekeken. Er zijn wel 19 olifanten hier die ingezet worden om wilde olifanten naar een ander natuurgebied te brengen als hun leefgebied te klein wordt en ze bijv. palmplantages plunderen. Ook worden er weesjes en gewonde olifanten opgevangen. Na de film werden de olifanten gewassen door hun verzorgers. Er was zelfs een olifant die zichzelf kon wassen! Na deze wasbeurt kwam er een pick-up met 2 kisten vers fruit wat wij allemaal aan de olifanten mochten geven. Ze pakte het fruit met hun slurf aan en stopte het in hun mond. Af en toe kon ik zo een stuk fruit op een hele grote zachte natte tong leggen. Na het fruithapje mochten we een ritje op een van de olifanten maken. Die waar wij op zaten was zo groot dat we er met z'n vieren op paste. We zaten zonder zadel op de blote harige rug van de olifant. Jammer dat het water in de rivier erg hoog stond, want anders hadden we ook nog met de olifant mogen zwemmen. We hebben daarna de olifanten nog wat pinda's gegeven en we hebben zelf nog iets gedronken. De mijnheer die ons hier naar toe gebracht heeft, heeft ons daarna ook weer opgehaald en ons naar de bushalte terug gebracht.Bij de bushalte zaten 4 mensen die ook met een grote rugzak op reis zijn, net als wij maar dan veel langer.2 kwamen uit Zweden en 2 uit ons eigen kikkerlandje. Met hun hebben we de hele terugreis tot in Chinatown gezellig gekletst. Voor het eten zijn we vlug even onder de douche gesprongen. In de avond hebben we over de avondmarkt gewandeld (ikke in de rugdrager) en nieuwe schoenen voor mij gekocht. Vandaag gaan we nog naar de speeltuin bij de Petronas-towers en dan gaan we rond 19.00 uur richting vliegveld. Eigenlijk wil ik nog niet naar huis, maar wel leuk dat ik morgen weer kan knuffelen met Bono en Jack.

• 11 April 2010 - 05:33

Erica:

Hey Luca!

Wat een Olifanten en olifantjes...Wat zijn wij mensen dan maar klein hè... Wel heel apart op er bovenop te zitten zeg, samen met mamma en pappa en nog een meneer...

En morgen weer lekker met Bono en Jack knuffelen en heerlijk in je eigen bedje slapen...

Wij willen jullie een hele fijne terugreis toe wensen en ik zie je van de week wel weer een keertje!

Lieve groetjes

• 11 April 2010 - 06:40