Georgetown - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Georgetown - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Georgetown

Door: LucaKranenbroek

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

04 April 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een hele lange boottocht met een super snelle boot zijn we gister van Langkawi naar Penang gevaren. Bepakt en bezakt stonden we om 13.00 uur klaar om met de boot van 14.30 te vertrekken. Helaas: boot helemaal vol dus moesten we wachten op de volgende. Dat was voor mij helemaal niet erg want ik kreeg een heerlijke donut in de donutbar, ik mocht mee naar de speeltuin en op de boot van 17.15 uur zaten allemaal lieve mensen. Ze wilde graag met mij spelen en ik mocht bij iedereen op de foto. Jammer dat ik ze allemaal niet kon verstaan. Ze kwamen uit verschillende landen: Iran, China en Indonesie. Ik lag laat in bed en heb vannacht erg slecht geslapen. Vandaag hebben we de stad Georgetown te voet verkend wat een hele opgave was omdat ze hier rijden als gekken en nog niet of heel beperkt van een "stoep" gehoord hebben. Er waren allemaal mooie oude gebouwen te zien. Ik ben in een museum geweest waar ze lieten zien hoe het er hier vroeger aan toe ging. Er is hier een woonwijk die op palen in het water gebouwd is. Gelukkig voor mij kwamen we ook bij een speeltuin. O ja, we waren ook in een gebouw waar papa en mama een jurk aan moesten?! Mama kreeg ook nog een theedoek op haar hoofd. Ik heb deze vakantie al heel wat geloven gezien: in Thailand waren er veel boedhistische tempels, Chinese tempels, Hindoe tempels, veel moskeeen hier in Maleisie, kerken hier in Georgetown en een hostelkamer vol met Jezus schilderijen. Ik heb hier in Georgetown mannen rond zien fietsen op grote driewiellers. Andere mensen konden voor op het bankje meerijden maar dan moesten die mannen wel erg hard trappen: zielig he? Ik heb ook op zo'n driewieller gezeten maar die mijnheer mocht bij mij komen zitten. Kon ie even uitrusten. De paashaas is trouwens ook hier geweest: 2 chocolade eieren lagen er voor mij. Alleen is papa nu heel verdrietig want voor hem lag er nog niet 1 gekookt eitje. Jullie allemaal hele fijne paasdagen gewenst. Wij vertrekken morgen naar de Cameron Highlands. Tot snel.

• 05 April 2010 - 06:35

Oma Deurne:

Ha Luca,

Papa moet voor jou straks ook maar zo'n driewieler kopen. Venray-Deurne is dan een peuleschil voor papa, ha,ha.

Myron, Cyrella, Sil en Rosanne hebben gisteren paaseieren gekregen van de paashaas. Die van jou hebben we bewaard. Ze waren bijna opgegeten door Bono en Jack. Die hebben papa's gekookte eieren toen maar opgegeten.

Nou, tot snel maar weer en alvast veel plezier op de Cameron Highlands.

Groetjes van Oma Mies.

• 06 April 2010 - 13:02

Chris:

Hey Luca en pa en ma natuurlijk,

Leuke foto's van jullie zeer mooie rondreis sommige dingen herken ik zelfs op foto zoals de laatste foto in Georgetown de tempel met het verhaal verleden heden en toekomst de 3 kamers als ik het nog goed heb links verleden en midden heden en rechts toekomst maar weet het niet zeker.
    Maar jou verslag van een ontzettend mooie vakantie reis lees k met veel plezier en geniet er maar volop van met zijn drieen.

gr Chris