Ho chi minh verkennen! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Ho chi minh verkennen! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Ho chi minh verkennen!

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

11 September 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vanmorgen lag er maar 1 kindje lekker in zijn eigen tentje te slapen, en dat was ik niet! Ik mocht voor 1 nachtje bij papa en mama slapen want in mijn tentje lukte het slapen niet. We hebben als ontbijt een lekker stokbroodje gegeten. Dat hebben we gekocht bij een kraampje voor ons hotel. Je ziet hier overal mensen op straat die een kraampje met een klein straatrestaurantje hebben. Toen ons ontbijtje op was zijn we bij een mooie tempel met felle kleuren geweest. Er was een leeuw die een rode doek om had en er waren heel veel dames die mij wel leuk vonden. Na de tempel hebben we het herenigingspaleis bezocht. Papa heeft mij uitgelegd dat hier de baas van Vietnam heeft gewoond. Voor grote mensen heet dat de president. Het is een super groot huis met veel kamers, een spelletjeskamer, een bioskoop een danszaal en een kelder met een bunker van waaruit de president oorlogje kon spelen. Hij had ook nog een helicopterplatform op het dak en 2 tanks en een vliegtuig in de tuin. Ik heb niet alles kunnen zien want ik heb tussendoor een dutje in de buggy gedaan. We zijn 's middags nog naar een paar andere belangrijke gebouwen gaan kijken maar het mooiste vond ik toch wel het beeld van Ho Chi Minh die een kindje in zijn armen vast hield. In een restaurantje mocht ik alweer loempia's eten. Ik heb er ook nog frietjes bij besteld! Ik heb ook nog samen met een meisje duifjes gevoerd. Het meisje stopte elke keer een beetje voer in mijn hand. Op de terugweg naar ons hotelletje zijn we nog even naar de markt geweest. Daar heb ik voor mezelf een cadeautje gekocht van mijn eigen centjes. Dat was nog niet zo makkelijk kiezen want ze hadden veel te veel speelgoed. Ik heb een tasje met blokjes gekozen. Ik ben natuurlijk al vaker op reis geweest maar Milan nog niet echt. Hij doet het erg goed en is super lief hier! hij krijgt aandacht van bijna iedereen die we tegen komen. Soms gaan de mensen zelfs voor de buggy staan en dan kunnen we er niet meer door. Nu ga ik snel slapen want morgen worden we al vroeg opgehaald voor een tochtje naar de Cu Chi tunnels.

  • 11 September 2012 - 21:28

    Wendy Bertrams:

    Wauw Luca, ik ben wel een beetje jaloers hoor,alweer loempias mmmmmmmm.
    Veel plezier morgen bij de tunnels,je gaat zeker met papa in de tunnels,leuk hoor.

  • 11 September 2012 - 21:43

    Daisy Fleuren:

    Wauw! wat een mooie foto's! Jullie zullen je ogen uitkijken daar!
    En wat doen jullie het goed!
    Ik ga al jullie verhaaltjes bijhouden hoor!
    Heel veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 58850

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: