Terug naar Kota Kinabalu en weer vliegen - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Terug naar Kota Kinabalu en weer vliegen - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Terug naar Kota Kinabalu en weer vliegen

Door: Luca

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

16 Augustus 2016 | Maleisië, Johor Bahru

Maandag 15 Augustus. Weer terug naar Kota Kinabalu.
Vandaag zijn we na het ontbijt terug gereden naar Kota Kinabalu. Onderweg hebben we een tussenstop gemaakt in een stadje waar een fijne speeltuin was. Hier hebben we ook wat gegeten. Aangekomen in ons hostel zijn we na een drankje eerst even op ons bed geploft om even uit te rusten. Voor het avondeten zijn we naar het strand gereden, waar het erg druk was omdat iedereen de zon wilde zien zakken in de zee. Er zaten alleen een paar wolken in de weg. De pret was er niet minder om, we hebben lekker door de branding gerend. Op de foodmarkt bij het strand hebben we verschillende gerechtjes besteld. Noodles, kippenvleugeltjes, sate, en natuurlijk ook frietjes. Vlak bij het strand is een heel groot park waar in de avond een fonteinenshow te zien is. Wij bofte dat er echte een mega grote speeltuin naast was. Spelen met uitzicht op de fonteinenshow, dat is pas mooi! We kregen ook nog een lekker ijsje!

Dinsdag 16 Augustus. Bye bye Sabah.
Na ons ontbijtje vandaag zijn we naar het vliegveld gereden en hebben we de auto weer terug gebracht. Voor ons is het tijd om hier weer te vertrekken wat erg jammer is, want Sabah is erg mooi. We willen hier zeker nog een keer terug om de Mount Kinabalu te beklimmen en ook om naar Turtle Island te gaan! Vanuit het vliegveld zien we de grote stad en de eilandjes voor de kust nog een keer. Onze reis gaat verder naar Johor Bahru. Wat we daar gaan doen weten Milan en ik niet precies. Als we aankomen op het vliegveld en onze bagage allemaal hebben, nemen we een taxi naar ons hotelletje. In dit hotelletje hebben ze een super gaaf bed: een 4 persoons- stapelbed en de trap is een kastje. Milan en ik mogen dus samen boven slapen! Van papa en mama mogen we de rest van de middag lekker spelen en luieren. Tegen de avond wandelen we naar een groot winkelcentrum. De weg erheen is net een hindernisbaan: over de weg, over het zand, over een pijp die over een sloot loopt. Even klimmen over een hekje. Wel avontuurlijk! We eten wat, doen nog een paar inkopen en wandelen op ons gemak weer terug naar ons hotelletje. O ja, heel toevallig hebben ze hier in het winkelcentrum ook kleine doosjes met Ninjago poppetjes net als bij Ali Express in China! Die kunnen we natuurlijk niet laten liggen dus zoeken Milan en ik er beide eentje uit! Daar moeten we in ons hotelletje natuurlijk nog even mee spelen voordat we gaan slapen!