Circuit - Reisverslag uit Port Dickson, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Circuit - Reisverslag uit Port Dickson, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Circuit

Door: Luca Kranenbroek

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

27 Augustus 2015 | Maleisië, Port Dickson

Donderdag 27 Augustus: circuit.

Vandaag begon de dag weer vroeg. We zijn naar het vliegveld gereden en daar werd de auto opgehaald. Na het inchecken van onze bagage moesten we even wachten voordat het vliegtuig vertrok. We hebben ongeveer 2 uurtjes gevlogen voordat we weer in Kuala Lumpur waren. Deze keer op het vliegveld waar de budget airlines landen. Dit vliegveld ligt naast het internationale vliegveld. Met een taxi zijn we naar het internationale vliegveld gereden om daar de auto op te halen die we voor de laatste dag gehuurd hebben. Mama had in een boekje gelezen dat naast het vliegveld en racecircuit ligt. We zijn dus meteen in de auto gestapt en hiernaartoe gereden. We waren net op tijd want ze wilden net aan de rondleiding gaan beginnen. We mochten kijken op de hoofdtribune waar de plaatsen heel duur zijn. Na het zien van de buitenkant van het circuit zijn we met een minibusje naar het hoofdgebouw gereden. Hier mochten we een kijkje nemen in de controlekamer, de kamer van diegene die omroept, de perszaal etc. Ook mochten we in de Viplounge. Hier mocht ik nog op de stoel zitten van de baas van Maleisië. We hebben veel gezien en ik vond het super leuk. Er waren ook auto’s aan het racen op het circuit. Dat maakte zoveel herrie dat Milan er bang van werd. Als toetje mochten we nog op het podium van de kampioenen staan. Als ik nu een race zie op televisie die gehouden wordt op het Sepang Circuit van Maleisië en de winnaar gaat op het podium dan heb ik daar ook op gestaan!!! Na ons bezoek aan het circuit zijn we doorgereden naar Port Dickson waar we voor de laatste 2 nachten een appartement gehuurd hebben. Vlug hebben we de spullen naar binnen gebracht en toen zijn we met de auto naar het centrum gegaan om te eten. We hebben ook nog een stukje langs de zee gewandeld waar de golven heel hard tegen de kade aan klotste. Tijd om te gaan slapen want morgen en overmorgen moeten we vroeg opstaan: morgen hebben papa en mama een verassing en overmorgen vliegen we terug naar huis.