Zwemmen en wildwatervaren - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Zwemmen en wildwatervaren - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Zwemmen en wildwatervaren

Door: Luca Kranenbroek

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

16 Augustus 2015 | Maleisië, Kuala Besut

Zondag 16 Augustus. Zwemmen en wildwater varen.

Vandaag begint eigenlijk weer hetzelfde als de afgelopen dagen hier: papa en mama laten ons uitslapen, daarna pakken we onze spullen en ontbijten we bij het drijvende restaurant. Daarna brengt de taxi-boot ons naar de jungle aan de overkant van de rivier. We wandelen nu de andere kant de jungle in dan de vorige dagen. We lopen naar een plek waar je kunt zwemmen oftewel een rustig stuk rivier. De rivier is hier helemaal bruin maar we wagen het er toch op en het is heerlijk!!! We blijven hier een hele tijd en Milan en ik vermaken ons prima in het water. We hebben geluk dat de zon op dit moment nog niet door de wolken heen is, want het is helemaal niet druk aan deze kant van het park. We zijn nog helemaal niemand tegen gekomen. Pas als wij bijna willen vertrekken, komen er andere mensen zwemmen. Na het zwemmen wandelen we op ons gemak terug naar de boot-taxi en als die ons over gezet heeft dan gaan we op zoek naar de plek waar we morgen met de bus naar de kust vertrekken. Onderweg krijgen Milan en ik een ijsje. Ook kopen we een zak verse lychees. Ik had er bij het hotel al een paar geproefd. Ik had ze gekregen van een meneer want in de tuin van het hotel staan heel veel lycheebomen. Op het terrasje voor onze kamer eten we de lychees op. Een lief klein rood poesje komt spelen met Milan en mij. Zelfs als wij de kamer in gaan gaat ze voor de deur zitten miauwen. Ik vind het best wel een beetje zielig dat ze niet naar binnen mag van mama en papa. Ik breng haar daarom maar snel terug naar de receptie. Nog even rusten we uit en papa zet Milan even onder de douche want hij is net op de terugweg zijn knie kapot gevallen. Dan is het half drie en mag ik met mama mee naar het dorp. We hebben gereserveerd om mee te gaan wildwatervaren. Ik ben erg benieuwd en heb er heel veel zin in. Vanaf het reisbureautje lopen we naar het haventje waar een klein speedbootje komt. Er gaat nog een meneer met de boot mee. Mama doet mij een zwemvest om. Dan vertrekt de boot snel over de rivier. In het begin is het nog gewoon varen. Dan komen er veel stukken waar het water erg wild is en waar de boot super snel doorheen vaart. Mama en ik zijn bij de eerste golf allebei kletsnat!!! Ik vind het super gaaf en kan er geen genoeg van krijgen. Als we een hele grote stroomversnelling gehad hebben draait de boot om en stopt bij een Orang Asli dorp. Hier is een soort strand en mogen we gaan zwemmen. Ik vraag aan mama waarop ze haar kleren niet uit trekt om te zwemmen maar ze zegt dat alle kleren zo nat zijn dat ze zo gewoon gaat zwemmen. Het water is super lekker en we hebben veel lol. Er komen veel boten voorbij en vanuit het dorpje vertrekken ook nog bootjes. Dan is het tijd om weer terug te varen. De meneer die bij ons in de boot zit heeft het niet door dat de boot vertrekt dus ga ik hem snel even varen. Weer gaan we over het wilde water! Als we terug zijn zet de meneer van de boot ons netjes aan de kant af. Ik zeg tegen mama dat ik wel even een lekker watermeloensapje wil drinken in het restaurantje. Dat vind mama niet zo’n heel slim idee. We zijn allebei helemaal nat! We komen de watermeloensapjes bij een mevrouw op de steiger en krijgen bekers die we makkelijk mee kunnen nemen. Als we op onze kamer zijn wil papa natuurlijk weten hoe ons avontuur was. Ik laat meteen de foto’s en de filmpjes zien! Snel een schone douche en droge kleren en dan gaan we naar een restaurantje om te eten. Na het eten doen we nog inkopen voor onderweg in de bus voor morgen. Terug op mijn kamer moet ik opruimen en inpakken van papa en mama want morgen gaan we weer verder. Ik heb super veel rommel gemaakt van mijn bed. De rommel is zo erg dat ik helemaal niet gemerkt heb dat ik mijn koptelefoon die ook op mijn bed lag per ongeluk stuk gemaakt heb. Daar heb ik even heel veel verdriet om. Dan moppert mama even op mij want ik heb een mooi knutselwerkje gemaakt: een dopje van een frisdrankflesje waar ik een stokje in gestoken heb. Aan het stokje hangt een aapje wat ik geknutseld heb. Om te zorgen dat het aapje op een stokje niet omvalt moest ik eigenlijk een stukje klei hebben. Bij gebrek aan klei heb ik kauwgom uit mijn snoepzak gebruikt. Nu zitten er boven op de kast wel honderden kriebelende mieren. Op de kast liggen nog wat speelgoedjes van Milan en mij die mama in de tas wilde stoppen en nu lopen de mieren over haar armen naar beneden. Ik vond het eigenlijk wel slim van mezelf en stiekem wel een beetje grappig! Nu snel slapen want morgen staan we vroeg op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 58749

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: