Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

27 September 2012 | Vietnam, Hanoi



Gister zijn we op verkenning gegaan in Hanoi. We waren erg benieuwd wat ons te wachten stond want zondag vonden we de stad erg druk en hadden we er niet zo’n goed gevoel bij. We zijn als eerste naar de oude handelswijk van de stad gelopen. Hier zijn heel veel kleine straatjes met ieder hun eigen spulletjes. Zo heb je een straatje met allemaal kleding, een straatje speelgoed, een straatje ijzerwaren en ga zo maar door. Er was zelfs een straatje waar ze allemaal grafstenen verkochten. We vonden het toch wel erg leuk om hier rond te mogen kijken. Bij de oude toegangspoort van de wijk hebben we in een café wat gedronken. Het is ook erg leuk om te kijken naar de mensen die voorbij komen: mensen op brommers die een complete groentewinkel vervoeren, oude dames met manden fruit etc. We hebben in een winkeltje een waterpopje als souvenir gekocht en toen zijn we terug gegaan richting het meer met de rode brug. Daar hebben papa en mama een chocoladecroissant gegeten. Ik mocht een ijsje. Ik wilde graag nog een keer over de rode brug lopen dus dat hebben we gedaan. Toen zijn we op weg gegaan naar de tempel van de literatuur. Daar aangekomen zag ik vanaf de buitenkant van het tempelcomplex een hele grote trommel. Daar wilde ik natuurlijk wel een kijkje gaan nemen maar papa en mama moesten zo nodig eerst even ergens gaan zitten om iets te drinken. Bij het terrasje waar we gingen zitten zat een mevrouw met een klein kindje. Die wilde wel even met Milan spelen. Ik vond het veel leuker om met de trommelstokken die op tafel stonden op de tafel te trommelen. Toen was het tijd om die grote trommel te gaan bekijken. We hebben kaartjes gekocht en mochten toen de tempel binnen. Het was er heel erg mooi. Er waren heel veel stenen schildpadden, mooie vijvertjes, plantenbakken met beeldjes en natuurlijk de grote trommel. Ik mocht er jammer genoeg niet op slaan. In de tempel was ook nog een kleine trommel waar ik wel op mocht slaan. Er was ook een hele grote klok waar ik ook al niet tegen aan mocht slaan. Toen we alles gezien hadden heeft mama in een winkeltje voor Milan een klein trommeltje gekocht. Hij vond het super mooi en ging er meteen mee spelen. Ik vond het niet zo leuk dat Milan wat kreeg en ikke niet! Papa en mama zeiden tegen mij dat ik elke dag ijsjes krijg en ook al verschillende speelgoedjes en een mooie hoed gekregen heb. Toch bleef ik nog even boos. Vanuit de tempel zijn we naar het mausoleum van Ho Chi Minh gelopen. Hier mochten we zoals ik gister al verteld heb alleen de buitenkant bekijken. Zelfs buiten stonden heel veel wachters die erg streng waren. Mama ging een foto maken van papa met mij in zijn nek en toen ging een van de wachters meteen op zijn fluitje blazen. Achter het mausoleum stond een pagode op 1 paal in een vijvertje. Hier wilde ik wel even in kijken maar dat mocht niet want we hadden allemaal een korte broek aan en dan mocht je niet naar binnen. Ik wil graag bij alles weten “waarom?”. Mama heeft mij geprobeerd uit te leggen waarom je met een korte broek niet de pagode in mocht maar ik weet niet zeker of ik het helemaal gesnapt heb. Wat ik wel helemaal gesnapt heb is het verhaal van de huizen van “ome Ho”. We gingen naar het grote paleis kijken. Naast het paleis stond een garage met auto’s waarin “ome Ho”gereden heeft en daarnaast stond een klein huis. In het huis was een slaapkamer, een eetkamer en een werkkamer. Ik had met mama al een kijkje genomen en daarna heb ik papa allemaal haarfijn uitgelegd wat er te zien was. Een stukje verder in de tuin van het paleis stond nog een veel simpeler huis op palen. Ook in dit huis heeft “ome Ho”gewoond en ik vond het super interessant om hier een kijkje te nemen. Ik was erg onder de indruk van de huizen van “ome Ho”. Het werd tijd om wat te gaan eten. Met een taxi zijn we bijna helemaal terug naar ons hotel gereden. De meneer van de taxi wilde meteen een blokje om rijden maar daar heeft papa een stokje voor gestoken. Dicht bij ons hotel heeft papa de taxi laten stoppen bij KFC. Dat was een verrassing! Ik had ook zo super goed gewandeld! Ik heb de laatste paar dagen weer veel honger. Bij de KFC heb ik mijn bordje helemaal leeg gegeten. Er was wel nog plaats over voor een ijsje in mijn buik. Omdat de machine stuk was heb ik een stukje verder bij een kraampje een ijsje gekregen. In het hotel mocht ik nog een filmpje kijken en toen was het alweer bedtijd. Vandaag zijn we na het ontbijt op zoek gegaan naar het “Lenin park”. We hebben het gevonden. In het park waren een paar speeltoestellen en een paar attracties. Jammer genoeg allemaal erg slecht onderhouden en op de vliegtuigjes na waren alle attracties gesloten. Dat was wel balen want ze hadden een gave drakenachtbaan. Ik denk dat papa en mama er het meest van gebaald hebben want ik vermaakte me toch wel op de glijbaan en in het piratenschip met mijn eigen fantasieverhalen! Na het spelen zijn we terug naar het hotel gelopen. We hebben een stop gemaakt bij de oude gevangenis. Hier is nu een museum maar er hebben heel veel mensen gevangen gezeten: mensen die tegen de regering van Vietnam waren en Amerikaanse soldaten tijdens de Vietnam oorlog. Ik vond het spannend om hier een kijkje te nemen. Gelukkig was het niet te spannend voor mij en papa en mama proberen mij af en toe ook wel wat uit te leggen zodat ik alles wat ik zie beter snap. Terug in het hotel heb ik lekker op bed een filmpje liggen kijken. Papa ging een boekje lezen en mama en Milan lagen al snel te slapen. We hebben alvast wat spulletjes ingepakt want morgen gaan we met het vliegtuig weer naar huis. Toen heeft Milan nog een flesje melk gekregen en daarna zijn we naar een restaurantje gegaan. Het begon te regenen en toen wij eenmaal in het restaurantje waren kwam de regen echt heel erg hard uit de lucht! We hebben erg lekker gegeten: allemaal Vietnamese gerechtjes. Na het eten hebben we nog een klein stukje gewandeld. Papa heeft voor mij een nieuw Messi pak gekocht! Ik ben er super blij mee! Voor Milan wilde papa een AC Milan pakje maar die hadden ze niet. Toen zei ik tegen papa dat ik wel een AC Luca pakje wilde hebben, maar die hadden ze ook nergens. Terug in het hotel was het tijd om te badderen en lekker naar bed te gaan. Morgen komt de taxi ons al om 7.00 uur ophalen. We gaan dan naar het vliegveld en dan zit onze vakantie er al weer bijna op. Als het vliegtuig ons weer naar Nederland heeft gebracht blijven we nog 1 nachtje in een hotel slapen en dan rijden we met de auto naar huis. Jammer dat de vakantie weer voorbij is!

  • 27 September 2012 - 18:12

    Wilmie:

    Hey Luca.

    Ik heb weer ontzettend genoten van je mooi en lange verhaal!!!!!! en de coole foto's.
    Ik vind het ook kei jammer dat jullie vakantie bijna afgelopen is want ik zal jullie verhalen en foto's gaan missen. Het is natuurlijk ook weer fijn om naar huis te gaan maar ik denk niet dat je dan nog elke ijsjes krijgt :( maar het is natuurlijk wel fijn om iedereen weer te zien :))
    Ik wens jullie een hele fijne terugreis ;)

    Groetjes van Wilmie :D

  • 27 September 2012 - 22:55

    Wendy:

    Hoi Luca,

    Jammer dat de vakantie voorbij is . Ik vond het erg leuk alle verhalen van jou en Milan te lezen.
    Bono en Jack zullen wel heel blij zijn om jullie weer te zien.
    En ik ben benieuwd wat mama allemaal te vertellen heeft.
    Heel veel plezier in het vliegtuig en doe maar lekker slapen des te eerder ben je thuis!

    Groetjes van Wendy

  • 28 September 2012 - 11:08

    Erica:

    Wat een leuk verhaal weer ! En wat een prachtige foto's.... Nu ik dit typ, zit je in het vliegtuig, weer terug naar Nederland. Nou, daar kan het ook heel hard regenen !!! Dan nog een nachtje lekker slapen en dan... heb ik wat clubkanjers voor je verzameld ☺, dus is er weer ander speelgoed...
    Hopelijk zie ik je héééél gauw een keertje voorbij fietsen xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 906
Totaal aantal bezoekers 58767

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: