Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

25 September 2012 | Vietnam, Hanoi

Gister ochtend zijn we met een minibusje opgehaald om eindelijk onze tour naar Halong Bay te gaan maken. We moesten best ver rijden met het busje, en het busje zat helemaal vol! Onderweg zijn we een keer gestopt voor een plaspauze. Er was een hele grote winkel op de plek waar we gestopt zijn en ik mocht een ijsje uitkiezen. Net na de middag kwamen we aan in Halong stad. Hier moesten we even wachten voordat we de boot op mochten. Op de boot aangekomen kregen we een heerlijk verfrissende doekje en een welkomstdrankje. Toen kregen we de sleutel van onze cabine waar we een nachtje in gingen slapen. Toen we onze tassen naar de cabine gingen brengen waren we verrast! De cabine zag er super leuk uit en had meer ruimte dan verwacht. Ook de badkamer zag er erg netjes uit. Dit hadden we echt niet verwacht. De buitenkant van de boot zag er namelijk een beetje gammel uit ( net als de meeste boten hier). Toen was het tijd voor een luxe lunch die we ook helemaal niet verwacht hadden. Bij elke tour krijg je best wel een simpele lunch maar deze lunch was super uitgebreid. Na de lunch zijn we nog even naar onze cabine geweest en hebben we even achter op het dek gezeten. Toen gingen we allemaal van de boot af om een grot te bezoeken. We gingen met de trap omhoog. In de grot was het lekker koel. Ik vond het een super avontuur. Ik heb Tinkelbell uit de film van Peter Pan gezien. Peter Pan en Kapitein Haak kon ik niet vinden. Er was wel een steen in de vorm van een schildpad waar allemaal centjes bij lagen. Zou dit de schat van Kapitein Haak geweest zijn? Mama heeft mij maar niet verteld dat Tinkelbell in het echt het groene lampje van de gids was waarmee hij verschillende dingen in de grot aan kon wijzen want ze vond mijn fantasie wel heel erg leuk. De grot was erg groot. Toen we er weer uit waren kreeg ik nog een ijsje omdat ik zo goed gelopen had zonder te zeuren! Terug op de boot gingen we een stukje varen naar een dorpje op het water. In het dorpje waren een paar huizen maar vooral ook heel veel Kajaks. Ik had natuurlijk mijn zwemvest al om anders mag ik van papa en mama niet op het dek van de boot lopen, mama en papa deden ook een zwemvest om en kregen van de gids peddels. Toen ging de gids een hele grote gele kajak ik het water leggen. Mama ging in het voorste gat zitten en Milan mocht er ook bij. Papa ging in het achterste gat zitten met mij op schoot. We wisten niet of dit ging lukken maar het ging geweldig! We gingen met de boot dicht naast de grote stenen rotsen varen en Milan en ik vonden het prachtig. We waren er allebei stil van! Ik denk dat we ongeveer een half uurtje gevaren hebben en toen hebben we mama en Milan weer terug naar het dorpje gebracht. Papa en ik zijn toen samen nog even rond gaan varen en mama heeft foto’s gemaakt. Wat een spannende avonturen kun je hier beleven! De boot ging weer verder varen totdat we bij een mooi strand kwamen. Ik ging met papa vast zwemmen in de zee en Milan kreeg van mama de fles. Toen kwamen mama en Milan ook nog even zwemmen. Vooral de omgeving was erg mooi en ik vond het heerlijk om even lekker te kunnen plonzen. Na het zwemmen was het tijd om te douchen. Milan was super moe maar wilde niet gaan slapen. We zijn even boven op de boot gaan zitten. Hier was een zonnedek. Toen kwam de gids ons halen voor het avondeten. Dit was ook weer super goed geregeld! Het was zelfs een beetje romantisch zei mama. Na het eten hebben we nog een hele tijd op het zonnedek gezeten. Mama heeft Milan naar bed gebracht en ik mocht tot heel laat opblijven. Ik vond het wel gezellig om op het dek een Fanta te drinken met mijn grote vrienden die biertjes aan het drinken waren. We mochten ook nog proberen te vissen op inktvis. Het seizoen was er niet voor maar samen met papa heb ik het toch geprobeerd. Ze vissen hier zonder aas en ze wiebelen met de hengel! Ome Paul heeft me dat toch anders geleerd. Zoals verwacht hebben we helaas niets gevangen maar toch vond ik het erg leuk. Ik heb nog even op het dek gezeten en toen ben ik samen met mama gaan slapen. Papa en mama durfde mij niet eerder in bed te leggen want als ik de kamer uit zou komen kon ik wel eens de verkeerde kant op lopen en zomaar het water in plonzen! Vanmorgen toen we wakker werden hadden we een prachtig uitzicht. Zo wil ik wel vaker wakker worden! We gingen ontbijten en voor mij hadden ze ook een bordje met gebakken omelet en toast klaar gezet. Ik heb voor de verandering eens erg goed gegeten: een boterham met banaan, een droge boterham en een boterham met boter en jam! Ik kreeg er ook nog een groot glas sap bij. Goed hè? Toen ging de boot weer tussen al die mooie rotsen door varen. Er was nog een kindje op de boot waar ik even mee gespeeld heb. In de haven van Halong stad kregen we nog een lunch. Natuurlijk was deze ook weer super goed en ik kon niet van de gebakken inktvis afblijven. Toen was het tijd om met het minibusje terug naar Hanoi te gaan. Dat vond ik heel erg jammer want op de boot was het super fijn. Papa en mama wilden dat ze een langere tour geboekt hadden want het was zo fijn in Halong Bay. In Hanoi is het super druk. Het busje heeft ons weer terug naar het hotel gebracht en daar heb ik op de computer een filmpje gekeken. Ik was ook zo lief geweest! Milan had het alleen even helemaal gehad en lag de hele tijd te mauwen of te krijsen. Hij wilde geen melk of sap drinken en hij was super moe maar wilde ook niet gaan slapen. Toen hij eindelijk in zijn tentje lag te slapen heb ik nog lekker op bed met papa spelletjes gedaan. Nog drie nachtjes slapen en dan gaan we met het vliegtuig weer naar huis. Ik vind het erg leuk hier maar ik wil ook wel graag weer naar huis. Morgen gaan we hier in de stad nog een beetje rond kijken ( als we er niet helemaal gek van worden). Mama had heel graag ome Ho willen zien. Die meneer van het standbeeld in Ho Chi Minh. Die meneer leeft niet meer en ligt hier in een speciaal gebouw dat ze voor hem gemaakt hebben. Elk jaar kun je gedurende twee maanden niet naar hem gaan kijken. Dan heeft hij vakantie en knappen ze zijn lijf een beetje op. En jullie zullen het waarschijnlijk al wel geraden hebben: ome Ho heeft nu vakantie. Misschien maar goed ook want als je naar hem gaat kijken moet je erg stil zijn en recht in een rijtje lopen en ik weet niet of ik daar veel zin in zou hebben gehad. Gelukkig zijn er hier nog veel andere dingen te zien!

  • 26 September 2012 - 10:55

    Wilmie:

    Hoi Luca.

    Halong Bay ziet er inderdaad fantastisch uit en ik kan me wel indenken dat jullie het daar goed naar jullie zin hebben gehad :) en als het leuk is gaat de tijd altijd véééél te snel :(
    En ik lees dat je de inktvis zóóóóó lekker vond, nou daar lust ik ook wel een portie van ;)
    Misschien hebben ze er nog wel meer lekkere dingen, gebakken spin of zo haha (grapje).
    Ik zou zeggen vermaken jullie je daar nog maar ff want voor je het weet is het alweer voorbij :(

    Groetjes van Wilmie xxx

  • 26 September 2012 - 20:21

    Erica:

    Wederom, ontzettend leuk om je avonturen te lezen !!! Ben wel een beetje jaloers... Maar kijk er ook weer naar uit, om je weer voorbij te zien fietsen :) ... Geniet van die paar mooie dagen daar nog, en neem een beetje zon voor ons mee ! Liefs en dikke knuffel van Eka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 58762

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: