In de mierenhoop! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu In de mierenhoop! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

In de mierenhoop!

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

23 September 2012 | Vietnam, Hanoi

We hebben Hue met zijn opdringerige cyclo-rijders en boottripverkopers inmiddels achter ons gelaten. De Citadel, graftombe en pagode moet je hier toch wel gezien hebben en het varen over de rivier met een drakenboot is erg leuk. De stad zelf vonden wij niet zo bijzonder en de opdringerigheid van veel mensen hier al helemaal niet. Gisterochtend heb ik na het ontbijt nog lekker in het zwembad gezwommen. Mama was de spulletjes in aan het pakken en Milan lag even een dutje te doen. Toen mama klaar was met inpakken zijn we met z’n viertjes nog een keer in het zwembad gedoken! We hebben onze spullen in het hotel laten staan en hebben een kort wandelingetje gemaakt en lekker gegeten in een restaurantje. Ik mocht aardbeienijs. Papa en mama namen ook ijs als toetje en ik mocht de ijsjes mee maken en ze naar papa en mama brengen. Milan werd ondertussen weer prima vermaakt door de dames van het restaurantje. Toen werd het tijd om onze spullen te gaan halen en met de taxi naar het treinstation te gaan. Milan en ik kregen natuurlijk nog dikke knuffels van de dames van het hotel. Op het station aangekomen gingen we in de wachtruimte wachten op de trein. Natuurlijk had de trein ongeveer een uur vertraging maar het wachten zijn we zonder veel gemopper doorgekomen. Milan lag rustig in de draagdoek te slapen. Toen kwam er een meneer die de deur naar het perron open ging maken en de kaartjes controleerde. Wij moesten in wagon 10, die was bijna helemaal achteraan. Toen kwam de trein en konden we eindelijk instappen. We hadden kaartjes gekocht voor drie bedden in een hokje. In het hokje waren vier bedden. Er lag al een mevrouw te slapen. Ik mocht boven in het bed! We kregen schone lakens en dekens van de treinmeneer. Het was nog geen tijd om te slapen dus heb ik nog lekker kunnen spelen en spelletjes kunnen doen. Ook heb ik met papa in de trein gewandeld. De trein is wel heel erg anders als die bij ons. Je hebt hier wagons met houten bankjes, wagons met stoelen, wagons met hokjes waar 6 bedden in zijn en wagons met hokjes waar 4 bedden in zijn. Ik ben wel wat eerder gaan slapen dan tijdens de andere dagen want de trein zou in Hanoi om 5 uur in de ochtend aankomen! Ik viel meteen als een blok in slaap. De mevrouw die in ons hokje was, was trouwens al snel uit de trein gestapt en heel laat in de avond is er een meneer in ons hokje gekomen. Papa en mama hebben niet zo lekker geslapen als ik. Milan sliep wel heel erg goed. Mama had hem in zijn vliegtuigbedje gelegd. Toen de trein een uur later dan gedacht in Hanoi aankwam hebben we een taxi genomen naar ons hotel. Er zijn hier heel veel kleine taxi’s! Wij gingen met een meneer naar zijn taxi en toen kwamen we bij een auto net zo groot als de auto van papa ( misschien een heel klein beetje groter). Daar moesten wij met al onze spullen in: de taximeneer achter het stuur. Onze 3 grote tassen, trolley van handbagageformaat, mijn Cars-trolley, de cameratas, onze dagrugzak, de buggy en twee losse Vietnamese hoeden in de bagageruimte en op de voorstoel. Papa, mama met Milan en ik op de achterbank. Ik ben erg benieuwd hoe dat er van buiten uit heeft gezien! De taximeneer kon ook nog een truckje met zijn meter. Papa vraagt aan elke taximeneer of die de meter aan wil zetten anders moeten we veel te veel centjes betalen. Deze meneer had een meter die wel twee keer zo snel ging als in de andere taxi’s waar we in gezeten hebben! Stom hoor! Het hotel was nog op slot toen we aankwamen maar gelukkig konden we wel meteen naar onze kamer. We hebben hier nog lekker de hele voor de middag geslapen en geluierd. We zijn snel ergens een ontbijtje gaan eten. Toen kwam de mevrouw die onze tour naar Halong-bay geregeld heeft nog langs en daarna was het tijd om de stad te verkennen. We zijn naar een meer gelopen waar een hele mooie brug was. Ik zeurde al de hele dag om een broodje worst en papa en mama vertelde wel tien keer dat ze dat hier niet hebben. Mooi wel dus! Vlak bij het meer stond een kraampje met broodjes worst! Lekker. Over de hele mooie rode brug zijn we naar de tempel gelopen die in het meer lag. De tempel is erg mooi. Er was ook een hele grote schildpad die mooi achter glas lag want hij leefde niet meer. Vroeger leefde er hier in het meer een gouden schildbad met een zwaard! Binnen in de tempel stond ook nog een boos paard. Na ons bezoekje aan de tempel gingen we naar het waterpoppentheater om alvast kaartjes te kopen. Er begon meteen een voorstelling dus zijn we daar meteen naar gaan kijken. Er was zoveel te zien! Draken, vissen, vissers, dansers, veel te veel om op te noemen. Aan het einde van de show kwamen de mensen die de poppen lieten dansen naar voren. Super knap dat ze zo’n mooie show kunnen maken. We wilde naar het oude gedeelte van Hanoi lopen maar het lijkt hier wel een gekkenhuis. Hier rijden pas echt veel brommers, fietsers, auto’s en bussen kriskras door elkaar. De hele stoep staat vol met geparkeerde brommers dus daar kun je ook al niet overheen. We hebben in een restaurantje wat gegeten en toen onze weg naar het hotel gezocht. We hebben besloten de avondmarkt die alleen op zondagavond is maar over te slaan en op onze kamer even een beetje bij te komen van deze super drukke mierenhoop! Morgen gaan we naar Halong-bay. Papa en mama kijken hier erg naar uit. We blijven ook een nachtje op de boot slapen. Ik heb er zin in!

  • 24 September 2012 - 10:44

    Wilmie:

    Ha Luca.

    Dat verhaal van in de trein slapen dat komt me bekend voor, dat heb ik in Thailand ook eens gedaan.
    De trein was wel leuk maar van slapen kwam er niet veel terecht :(
    Ik denk dat het slapen op de boot ook wel leuk zal zijn :)
    Ik wens jullie veel plezier in Halong-bay :D

    Groetjes van Wilmie xxx

  • 25 September 2012 - 07:25

    Erica:

    Hallo Luca,
    Jee, wat zit jij daar ver weg lekker te genieten !!! Samen met je broertje Milan, mamma en pappa... Hier had het flink geonweerd en de stroom was op sommige plekken in Venray uitgevallen, maar niet bij jullie !!! En gisteren heeft het zo hard gewaaid... toen waren hier bijna geen fietsers ! Ik was op de markt en kreeg toch een plensbui over me heen... Als al die fietsers, brommers, auto's hier waren geweest, nou, dan hadden we kunnen lachen !!!! En in een trein slapen? Wauw... dat is gaaf !!! En geen loempia's maar broodje worst? Ook lekker toch?! Luca, ik wens jullie weer veel plezier en kijk uit naar je verhaal over het slapen op de boot !!!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 58758

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: