Met de drakenboot mee - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Met de drakenboot mee - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Met de drakenboot mee

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

21 September 2012 | Vietnam, Hué

Vandaag zijn we gaan varen met een echte drakenboot! Eerst hebben we lekker gegeten in ons hotel en daarna zijn we met een minibusje opgehaald. We hadden echter beter naar de boot kunnen lopen want dan waren we veel sneller geweest. De meneer van de minibus was ook niet zo leuk. Hij keek al niet blij toen hij ons kwam halen en toen hij ons met z’n 4e zag en de buggy keek hij nog veel minder blij. De boot was super mooi en ook best wel groot. Aan de voorkant van de boot waren twee drakenkoppen. Er waren nog twee kleine kindjes op de boot waar ik even mee gespeeld heb. De kindjes waren net iets te klein en ze waren ook een beetje aan het klieren. Eentje ging zomaar Milan slaan. Met de boot zijn we eerst naar een echt Vietnamees huis gevaren. Hier mochten we rond kijken om een idee te krijgen hoe de mensen hier leven. Toen gingen we weer verder varen naar een hele mooie pagode. Een pagode is een mooie hoge toren. Bij de pagode was ook een tempel en er stonden allemaal hele grote reuzen! We gingen weer varen en we hebben ook op de boot gegeten! Na het eten heb ik de mevrouw van de boot geholpen met het afruimen van de tafel. Toen de mevrouw ging afwassen achter op het dek mocht ik ook nog meehelpen! De boot heeft ons naar de kant gebracht en vanaf daar gingen we met de bus naar verschillende tombes. In een tombe ligt de keizer begraven. Papa en mama hadden er voor gekozen om de Tombe van Khai Dinh te bekijken. Khai Dinh was de laatste keizer die een tombe in Hue gekregen heeft. We moesten heel veel trapjes op en het was heeeeeeeel erg warm. Gelukkig was het plein bij de tombe al heel erg mooi. Er stonden heel veel beelden. Vooral de beelden van de paarden en de olifanten vond ik erg mooi! In het gebouw waar de tombe in stond was het heel erg mooi versierd! Mama heeft mij een beetje proberen uit te leggen dat de keizer in de tombe ligt en dat er een beeld boven op de tombe staat. Voor mij is het beeld de keizer! Na deze tombe zijn we met de bus naar een klein dorpje gereden. Hier waren vrouwtjes wierookstokjes en Vietnamese hoeden aan het maken. Ik had niet zo heel erg veel zin om te kijken en ben lekker in de bus blijven zitten. Toen hebben we nog wat gedronken en ik mocht even lekker spelen. De bus heeft ons weer terug gebracht naar de aanlegsteiger waar we vanmorgen op de boot gestapt zijn. We moesten een klein stukje lopen en toen waren we weer terug bij ons hotelletje. Ik kon niet wachten om in het lekkere frisse water van het zwembad te springen. Ook papa, mama en Milan gingen mee. Heerlijk. Gelukkig vind Milan zwemmen ook heel erg leuk. Hij gaat zelfs niet huilen als papa en mama hem onder water laten zwemmen, knap hè? Na het zwemmen was het tijd om te relaxen. Ik heb lekker liggen spelen, papa was met de computer bezig en mama en Milan lagen te luieren. Toen ik een beetje moe begon te worden ben ik bij papa gaan liggen en in slaap gevallen. Ik werd wakker en rolde bijna van het bed af! Mama vertelde dat er een Peter Pan film op de tv kwam. Het was dezelfde film als de film die ik thuis heb. Ik vond het wel fijn dat er een mooie film op tv kwam want mij eigen kleide mini tv doet het niet helemaal meer. Ik heb lekker samen met mama en Milan naar de film liggen kijken! Kapitein Haak was er natuurlijk ook bij. Papa heeft lekker chips en cola gehaald! Na de film heb ik nog even gespeeld en toen was er alweer een dag voorbij. Tijd om te slapen dus! Morgen ga ik nog lekker in het zwembad plonzen en morgenmiddag gaan we met de trein naar Hanoi. We gaan ook in de trein slapen! Ik hoop dat ik boven in het stapelbed mag slapen!

  • 22 September 2012 - 10:16

    Wilmie:

    Hoi Luca en Milan.

    Goh ik zie alweer de zoveelste fotoshoot daar in dat mooie Vietnam. Jullie zullen nog beroemd worden :)
    En Luca wat zie ik daar nog meer....... Kun jij zo goed helpen met afwassen?????? Daar zal jullie mam wel heel blij mee zijn ;) want dan kun je dat thuis ook mooi haha.
    Die drakenboten vind ik wel super mooi hoor:D

    Groetjes en tot de volgende keer,
    Wilmie xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 58759

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: