Mekong Delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Mekong Delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Mekong Delta

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

14 September 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Gister hebben we een super gave tocht gemaakt. Eerst werden we opgehaald met een klein busje dat ons naar de grote bus bracht. Hierin gingen we ongeveer 2 uurtjes rijden ( je komt hier bijna de stad niet uit omdat het verkeer zo druk is en omdat er geen einde aan de stad lijkt te komen). Toen kwamen we bij een hele mooie tempel met grote beelden. De mensen komen naar deze tempel om geluk te krijgen als ze ziek zijn of als ze een kindje willen krijgen. Na de tempel gingen we naar de boot. Ik moest mijn zwemvest aan en toen gingen we met de boot de rivier op. Het water was erg bruin, maar het varen was wel leuk. De rivier is de Mekong. Die loopt door heel veel verschillende landen en gaat dan hier in Vietnam de zee in. De gids vertelde ons dat ze in Thailand en Cambodja dammen in de rivieren hebben die ze met veel regen open zetten en als het erg droog is dicht maken. Dit is niet goed voor de mensen in Vietnam omdat het dan al snel te nat of te droog is. Na een tijdje varen gingen we aan land op een eilandje. Hier kregen we een hele uitgebreide lunch waar ik bijna niets van gegeten heb, maar papa en mama wel. We zaten aan tafel met twee dames uit Singapore. We hadden de dames de dag ervoor ook al bij de Cu Chi tunnels gezien. Ze vonden het erg gezellig met ons, en wij met hen! Milan hadden we lekker even op de grond gelegd zodat hij kon spelen maar dat hadden alle Vietnamese dames die bij het restaurant werkte al snel in de gaten. Milan mocht mee in de hangmat schommelen en werd lekker rondgedragen door de dames. Ik heb natuurlijk wel even een oogje in het zeil gehouden! Er waren ook twee Vietnamese kindjes. Het kleinste kindje was een jongetje wat ongeveer net zo oud was als ik. Hij had een fiets waar ik ook even op mocht fietsen. We zijn er ook samen op geweest! Na de lunch gingen we weer met de boot varen totdat we op een eilandje waren waar ze kokosnoot snoepjes maken. Lekker!!! We hebben precies gezien hoe ze gemaakt worden, we hebben geproefd en natuurlijk ook wat gekocht. Hierna kregen we honingthee. Dat vond ik helemaal niet lekker. Er kwam ook nog een man met een python. Die mocht je vast houden of aaien. Iedereen dacht dat ik dat wel wilde maar daar had ik helemaal geen zin in. Gelukkig was papa wel stoer, hij heeft de slang in zijn nek gekregen. We gingen met een kleine roeiboot verder varen. Gelukkig was er een stoere man die ons bootje duwde zodat wij van het uitzicht konden genieten: allemaal smalle kanaaltjes met veel palmbomen. Toen waren we al weer bijna aan het einde van de tocht. Na een korte wandeling kregen we nog een schaaltje fruit en zoete thee. Er waren ook mensen die speciaal voor ons muziek maakte en zongen. Ik denk dat ik veel mooier kan zingen en Bono ook! Die zingt elke maand als de sirenes getest worden. Toen was het weer tijd om met de bus naar het hotel te gaan. In het hotel hebben we ons opgefrist en zijn we alvast kaartjes voor de trein gaan kopen. Die hebben we nodig om van Hue naar Hanoi te gaan. We gaan dan ook in de trein slapen. We hebben nog een hapje gegeten in een restaurantje en toen was het al weer tijd om naar bed te gaan. Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen. Ons ontbijtje hebben we weer voor het hotel op de stoep gekocht en gegeten. Toen hebben we alle spullen ingepakt. Milan lag lekker te slapen dus heb ik samen met papa de kaartjes voor de trein bij het reisbureau opgehaald. Toen we terug waren hebben we de spullen naar beneden gebracht en zijn we een stukje gaan wandelen. We wilde eigenlijk naar de tempel met de schildpaddenvijver maar al snel kwamen we onderweg een hele mooie en grote speeltuin tegen. We hebben onze plannen maar aangepast: ik ben gaan spelen en papa en mama konden even luieren. Milan mocht ook in de schommel en vond dit erg leuk. Na het spelen gingen we frietjes en kipjes eten bij KFC. Eigenlijk ga ik veel liever naar Mac Donalds maar die zijn er in Vietnam niet te vinden. Toen we naar de Cu Chi tunnels gingen vertelde onze gids dat er volgend jaar pas een Mac Donalds geopend wordt. Na het eten nog even terug naar de speeltuin. Ik had mijn eend in de speeltuin laten liggen zodat we zeker nog even terug gingen! Rond 16.00 uur hebben we onze spullen opgehaald bij het hotel en zijn we met de taxi naar het vliegveld gegaan. Het vliegveld ligt hier midden in de stad. We gelukkig vast inchecken want we waren eigenlijk veel te vroeg. Toen gingen we wachten en spelen bij de gate. De mevrouw die ons aan de balie geholpen had kwam een tijdje later papa ophalen omdat onze vlucht veel vertraging zou hebben. Ze heeft ons omgeboekt naar een vlucht eerder zodat we toch nog op een redelijke tijd in Danang zijn waar we opgehaald worden om naar Hoi An te gaan. Super netjes van Jetstar. Ik vind het leuk om nog een keer met het vliegtuig te gaan. We hoeven maar een uur en een kwartier: eitje!!!

  • 14 September 2012 - 19:12

    Wendy:

    Hoi Luca,

    wat weer een geweldig verhaal en een geweldige tocht hebben jullie gemaakt zeg.Ik geloof dat jullie het alle 4 erg leuk hebben in Vietnam. Je moet wel goed op je eend letten hoor,want die moet ook nog verder mee op vakantie!
    Jammer dat er geen mac is,moet je later als je nog groter bent maar een keertje teruggaan.
    Tot de volgende keer!
    Groetjes uit het koude,natte Kronenberg

  • 14 September 2012 - 20:27

    Erica:

    Hallo Luca (en Milan, pappa en mamma),
    Dus een keer een dag géén loempia's... en ja hoor, ik snap wel waarom jij liever naar de Mac Donalds toe wilt gaan ;) . Maar dat weten alleen jullie en ik, hihi... En wat een schitterende foto's weer deze keer! Milan is verstoppertje aan het spelen bij mamma, stoere pappa met een slang, jij in je zwemvest, lekkere kokosnootsnoepjes, jammie...!!! En als ik dat 'bruine' water zo zie, nou, daar zou ik ook niet in willen spelen ! Af en toe een speeltuin en heel veel dingen zien, dan is jouw vakantie helemaal toppie !!! Kus en knuffel van mij (en van het meisje van MacD...)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 58787

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: