Reizen - Reisverslag uit Venray, Nederland van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Reizen - Reisverslag uit Venray, Nederland van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Reizen

Door: Luca

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

28 Augustus 2016 | Nederland, Venray

Vrijdag 26 Augustus: een reis dagje.
Vandaag zijn we heel vroeg op gestaan! Onze boot terug naar het vasteland vertrok om 5.00. Hij ging nog naar diverse andere plaatsen voordat hij terug ging naar Mersing. In Mersing moesten we een stukje lopen voordat we bij de busterminal waren. Niet zo handig dat ze de boot- en de busterminal niet naast elkaar gemaakt hebben. Om 9.00 uur vertrok de bus naar Kuala Lumpur. Helemaal achter in de bus hadden we 4 stoelen naast elkaar. 2 van de stoelen waren een stuk hoger dan de anderen. Dat zag er best wel gek uit. We reden weer hele stukken door palmolieplantages dus erg interessant was het niet om naar buiten te kijken. Zowel Milan als ik hebben spelletjes gedaan en filmpjes gekeken op de tablet. Milan zei al snel dat hij buikpijn had en mama zat alleen maar te hopen dat hij alles binnen zou houden. Al snel viel Milan in slaap met zijn knietjes zat hij voor zijn stoel en met zijn buik, hoofd en armen lag hij erop. Onderweg hebben we een stop gemaakt om te kunnen lunchen. Na een lange reis kwamen we rond 16.00 uur aan bij het busstation in Kuala Lumpur. Een taxi heeft ons naar het gereserveerde hotel gebracht. Hier hadden we een luxe appartement. Wel fijn om alle spullen even netjes te verdelen en op te ruimen. We hebben 2 luxe slaapkamers met beide een eigen badkamer, een woonkamer met tv, een keuken met eethoek en nog een werkkamer. Er is hier ook een zwembad en vanuit het gebouw loopt er een brug naar het metrostation. Dat is lekker makkelijk want we brengen onze spullen naar het appartement en vertrekken dan snel naar het KLCC park. Dit is bij de Petronas Towers. Je kunt hier lekker zwemmen en spelen! Milan en ik vermaken ons prima in het zwembad en in de speeltuin. We genieten ondertussen van het uitzicht op de torens. Als we voldaan zijn van het zwemmen en spelen gaan we met de metro richting Petaling Street. Onderweg daar naar toe eten we bij de MC Donalds. Na het eten kijken we onze ogen weer uit op de avondmarkt van Petaling Street. De straat staat volgepropt met kraampjes waar van alles verkocht wordt. We lopen en rondje, papa koopt voor ons de nieuwe tenues van FC Barcelona. Ze vragen hier op de markt altijd hoge prijzen en papa handelt er op los om het goedkoper te krijgen. Dat is hier heel normaal! We kopen nog een zakje met fruit om in het hotel op te eten en na een ijsje vertrekken we met de metro terug naar ons hotel. We eten ons fruit, douchen snel en als wij in bed liggen gaat mama alle spullen goed inpakken omdat we morgen weer naar Nederland gaan.

Zaterdag 27 Augustus. Weer naar huis.
Vandaag worden we met de taxi opgehaald bij het hotel en naar het vliegveld gebracht. Als we onze tassen weggebracht hebben eten we een luxe ontbijtje en daarna gaan we door alle controles. We hebben nog een uurtje de tijd om te spelen voordat we naar het vliegtuig gaan. Mama heeft een heel mooi boek gezien in de reisboeken winkel. Er staan de 500 mooiste plekken om op reis te gaan in. Ook papa vind het een super mooi boek en we kopen het. Dan gaan we richting het vliegveld. Na een reis van 10,5 uur komen we aan in Istanbul waar we een korte tussenstop hebben voordat we naar Amsterdam gaan. Het is leuk om uit het raampje van het vliegtuig naar buiten te kijken. Het is erg druk op het vliegveld. We staan in een rij van wel 12 vliegtuigen die allemaal op willen stijgen. Op de baan naast ons komt het ene na het andere vliegtuig om te landen. Na nog eens 3 uur vliegen zijn we eindelijk in Amsterdam. Milan heeft de laatste vlucht veel geslapen. Ik heb met Milat gespeeld, een jongen van 8 die naast mij zat. Aan het einde van de vlucht heb ik ook nog even geslapen. Op Schiphol laten we onze paspoorten controleren en dan halen we snel de bagage op. Mama komt er gelukkig snel achter dat we een verkeerde tas op ons wagentje hebben liggen en ruilt snel met een mevrouw die onze tas in haar handen heeft. De bus naar het Ibis hotel staat al klaar. Als we eenmaal bij de auto staan besluiten we om meteen terug naar Venray te rijden in plaats van te blijven slapen. Milan en ik kunnen dan morgenvroeg lekker uitslapen in ons eigen bed! Milan en ik vallen al snel in slaap en papa en mama worden getrakteerd op een mooie flitslichtenshow die de hele weg naar huis duurt. Het zit er weer op! Jammer. Waar zal de volgende reis naartoe gaan?