Expeditie Robinson - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Expeditie Robinson - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Expeditie Robinson

Door: Luca

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

23 Augustus 2016 | Maleisië, Mersing

Maandag 22 Augustus, mooie stranden en snorkelen.
We ontbijten vandaag weer met een lekkere wafel. Daarna knutselen we even in het restaurantje bij ons huisje. Ook spelen we nog even op het strand en in de zee. Dan gaan we even terug naar de kamer want voor vanmiddag hebben we een snorkeltrip geboekt. Na de lunch vertrekken we met de boot naar het eerste plekje. We hebben de hele boot voor onszelf! Het eiland waar we heen varen heet Palau Tulai. Zo’n witte stranden als er hier zijn, heb ik nog nooit gezien. Ik krijg er pijn van aan mijn ogen. Onderwater is het al net zo mooi! Met mama ga ik een rondje snorkelen en we zien hele mooie koralen en vissen overal waar we kijken. Als we bijna bij de boot terug zijn is papa super enthousiast. Er zwemmen 2 haaitjes bij de boot. Ik kijk even of ik ze kan vinden maar als me dat niet lukt ga ik lekker op het strand spelen. Milan ligt nog steeds in de boot want die is op de heenweg in slaap gevallen. Als papa gaat snorkelen gaat mama bij de boot op zoek naar de haaitjes. We spelen, zwemmen en snorkelen nog een hele tijd bij de boot en we maken natuurlijk ook nog een paar foto’s. Milan is ook weer wakker en kan nog even lekker mee in het water. Bij de rotsen is een doorgang door ondiep water. Mama, Milan en ik kruipen onder de rosten door en Milan denkt dat het een hutje is. Als mama weer teruggekropen is en Milan ook wil gaan, is er een krab om Milan’s zwemvest gekropen. Omdat het zwemvest heel dik is heeft Milan er geen last van maar hij wil toch graag dat mama hem eraf haalt. Voordat mama met haar hand op Milan’s rug is, is de krab onder Milan’s oksel door zijn zwemvest in gekropen. Mama maakt het zwemvest open en de krab zit vrolijk kijkend op Milan zijn T-shirt. Mama wil er een foto van maken maar Milan staat zo hysterisch hard te krijsen dat de krab snel naar beneden springt en hard weg rent. Ik kom niet meer bij van het lachen! Dan vertrekken we met de boot naar de andere kant van het eiland. Ook hier kunnen we op het strand en gaan we even snorkelen. Deze plek is niet zo mooi als die andere maar we vermaken ons prima. Vervolgens varen we met de boot naar het plaatsje Selang wat in het noorden van Palau Tioman ligt. We kunnen hier op de rotsen klimmen en op het strand spelen. Voordat we weer aan boord van de boot gaan kopen we wat vers fruit dat we lekker in de boot opeten. De laatste stop van deze middag is bij het plaatsje Marine Park. De boot legt vlak bij een drijflijn aan en daarachter ligt een vlot. We vinden het natuurlijk super leuk om hier op te klimmen en vanaf te springen. Tussen het vlot en de steiger die er ligt zwemmen heel veel grote vissen. Vooral baarzen en papegaaivissen. Mama gaat even kijken, maar er zwemmen zoveel grote vissen tegen haar aan dat ze maar snel weer terug komt. De pilaren van de steiger zijn erg mooi begroeid met koralen. Als we moe en voldaan zijn, zwemmen we naar de boot. Als we willen vertrekken wil de motor van de boot niet starten. De kapitein van de boot doet zijn best maar het lukt echt niet. Ik ga ondertussen nog maar even zwemmen en klimmen op het vlot. De kapitein belt een andere boot om ons op te halen. Hij trekt de boot via de drijflijn naar de steiger. Daar is een meneer die even komt kijken en uiteindelijk de motor toch nog aan de praat krijgt. Milan werd al een beetje bang want het is inmiddels al donker geworden. Ik vind het wel een spannend avontuur. Weer terug in het dorp Genting duurt het even voordat we een plekje zien waar we kunnen eten. Veel restaurantjes zijn vanavond dicht. Uiteindelijk eten we in het restaurant bij ons huisje. Daarna snel naar de kamer en lekker slapen.

Dinsdag 23 Augustus, op avontuur.
Vandaag gaan w na het ontbijt zelf op avontuur. We lopen over het pad naast de kust en passeren een aantal resorts, en huisjes. Dan komen we in de jungle. Op een splitsing lopen we naar beneden en komen we uit op een mooi strand. Er zijn ook heel veel rotsen waar we op kunnen klimmen. Gister zagen we vanaf de boot een soort van hutje in de rotsen. Daar komen we nu bij uit. Een fijne plek om te zwemmen en te snorkelen. Er zijn hier bijna geen mooie koralen te vinden. Wel veel vissen. We vervolgen onze weg over het strand. Het strand is hier super mooi en komt uit in een luxe resort. Hier hangen schommels aan de bomen en dat vinden Milan en ik wel cool. In de bar krijgen Milan en ik een ijsje en drinken papa en mama een cola. Dan lopen we verder naar het pad. Het pad wordt steeds moeilijker te begaan. We kruipen onder rotsen door en klimmen over bomen heen. Milan wil voorop lopen en de weg wijzen. Na een flinke wandeling komen we uit in het plaatsje Paya. Het is niet zo’n heel erg mooi plaatsje. We kijken wat rond en eten wat in een restaurantje. In de winkel kopen we nog een grote fles water voor de terugweg en Milan en ik krijgen beide een bellenblaaszwaard. Dat gaat wel makkelijk hier want we hoeven het alleen maar in de wind te houden! Voordat we op het pad terug zijn zien we drie apen lopen. We klimmen en klauteren onze weg weer terug totdat we nog een paadje over de rotsen naar een verlaten strandje vinden. Dit is wel cool. We zijn helemaal alleen en hebben tijd genoeg om te snorkelen, te zwemmen en om in het water te spelen. Dit is wel een hele mooie plek! Papa en mama gaan om de beurt snorkelen en zien onder andere een pijlstaartrog. Rond een uur of 5 wordt het toch echt tijd om terug te lopen naar ons huisje. Het is best nog wel een eindje. Milan wil weer voorop maar komt bijna niet vooruit. Hij is erg moe. Bij de huisjes lopen allemaal kippen en een stukje verderop zien we een dikke varaan over het pad sluipen met een kippeneitje in zijn bek. Die zal ook wel honger gehad hebben! Onderaan het pad wat naar ons huisje loopt, zijn 2 dikke varanen een vuilniszak aan het plunderen. Wij gaan lekker even douchen voordat we naar een restaurantje lopen voor ons diner. We maken nog een kleine wandeling door het dorp en papa regelt nog een boottochtje voor morgen. Ik ben benieuwd waar we dan naar toe gaan. In ons huisje maakt mama van stukjes koraal en scheepstouw wat we vanmiddag op het strand gevonden hebben, mooie kettingen voor Milan en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Mersing

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 58710

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: