Mount Kinabalu Park - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Mount Kinabalu Park - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Mount Kinabalu Park

Door: Luca

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

12 Augustus 2016 | Maleisië, Kota Kinabalu

Vrijdag 12 Augustus. De jungle in!
Vandaag zijn we iets vroeger opgestaan en na ons ontbijtje zijn we de stad uit gereden op weg naar Kinabalu Park. Kinabalu Park ligt aan de voet van de populaire berg Mount Kinabalu. Als ik wat groter ben wil ik deze wel beklimmen! Hij ziet er erg indrukwekkend uit! Na 2 uurtje rijden ( kris kras door de bergen wat heel erg fijn was voor Milan’s maag) kwamen we in het park aan waar we een wandeling wilde maken door de jungle van een half uur. We wilde ook nog een andere wandelroute proberen en de botanische tuin bezoeken. Omdat de route super goed aangegeven stond hebben we een wandeling gemaakt van 1,5 uur. Gelukkig was het een mooie route en vonden Milan en ik het super leuk om door de jungle te wandelen. Dat werd beloond met een lekker ijsje. We hebben nog een klein rondje gewandeld door de botanische tuin waar jammer genoeg niet zo heel erg veel bloemen in bloei stonden. Met de auto zijn we verder gereden naar Poring hot springs waar zoals de naam al zegt warme zwavel bronnen zijn, maar ook een zwembad en canopy walk en nog veel meer. Om de canopy walk te doen moesten we eerst in de jungle omhoog klimmen. Dit was wel een vermoeiend pad! Toen we boven waren mochten we over de hangbruggen tussen de boomtoppen door lopen. Super cool want het was erg hoog! Ook Milan vond het heel gaaf! Na deze klim zijn we lekker het zwembad in gedoken wat gevuld was met heerlijk koel water uit de bron. Er was ook een glijbaan. Milan bleef maar van de glijbaan gaan. Toen we voldoende afgekoeld waren zijn we nog even bij de warme zwavelbaden gaan kijken. Het zag er raar uit: allemaal stenen badkuipen waar mensen in konden onder afdakjes. Gelukkig kon je ook koud water in een bad doen want het zwavel water is echt stinkend heet! Ha ha ha. Het water is zo heet dat je er wel een eitje in kan koken maar er stond een bordje bij dat je dat niet mag doen. We hebben nog even wat gedronken en zijn toen op weg terug gegaan naar de stad. Milan heeft bijna de hele terugweg liggen slapen. Papa had mij beloofd dat ik vandaag pizza mocht eten dus ik was super blij toen we stopte bij de pizza hut! Papa en Milan gingen voor kippetjes met ….. Toen moesten we nog een klein stukje terug naar het hostel rijden door de drukke stad. Nog even spelen op de kamer en een filmpje kijken. Dan snel slapen want morgen hebben we een lange rit met de auto voor de boeg naar Sepilok.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kota Kinabalu

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 58713

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: