Oerang oetangs en cultural village - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Oerang oetangs en cultural village - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Oerang oetangs en cultural village

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

24 Augustus 2015 | Maleisië, Kuching

Maandag 24 Augustus 2015

Vanmorgen zijn we opnieuw naar de oerang oetangs geweest. Ook deze keer hebben we Richie weer gezien en ook nog een paar vrouwtjes. Daarna zijn we richting Damai beach gereden waar we eerst wat gegeten hebben bij een Foodcourt. Die zie je hier veel. Het is een ( overdekt) plein met daaromheen allemaal kraampjes/ restaurantjes. Je kunt zo van alles uitkiezen wat je lekker vind. Na het eten zijn we naar het Sarawak Cultural Village gegaan waar ze van elke bevolkingsgroep die hier origineel in Sarawak, Borneo voorkomt een huis van nagemaakt hebben. In deze huizen laten de mensen zien hoe ze leven en vooral de traditionele dingen uit hun cultuur. In het eerste huisje heeft mama fluitjes van bamboe gekocht die deze mensen met de hand gemaakt hebben. Bij weer een andere bevolkingsgroep mochten Milan en ik pijltjes schieten met een blaaspijp. In weer een ander huis werd muziek gemaakt. Er waren vrouwen die op trommels speelde en Milan heeft met zijn bamboefluitje meegefloten. Milan en ik hebben allebei een handgemaakt armbandje gekocht. En er was een meneer die hele mooie messen maakte. Zo hebben we ons de hele middag vermaakt. Na een lekker drankje op het terras hebben we nog naar de show gekeken waar van elke groep dans en zang gedaan werd. Er was een krijger die met een blaaspijp ging schieten en papa werd op het podium gehaald en mocht ook. Na deze mooie middag zijn we nog naar het strand gegaan wat tegenover het Cultural Village lag. Toen werd het tijd om terug te gaan naar Kuching. We hebben gegeten bij de Topspot Seafood Court. Deze foodcourt ligt op het dak van een parkeergarage en is hier in Kuching heel bekend. Ik vond het zo leuk hier en ik heb erg lekker gegeten. Hier wil ik morgen weer terug!