Oerang oetangs en cultural village - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Oerang oetangs en cultural village - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Oerang oetangs en cultural village

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

24 Augustus 2015 | Maleisië, Kuching

Maandag 24 Augustus 2015

Vanmorgen zijn we opnieuw naar de oerang oetangs geweest. Ook deze keer hebben we Richie weer gezien en ook nog een paar vrouwtjes. Daarna zijn we richting Damai beach gereden waar we eerst wat gegeten hebben bij een Foodcourt. Die zie je hier veel. Het is een ( overdekt) plein met daaromheen allemaal kraampjes/ restaurantjes. Je kunt zo van alles uitkiezen wat je lekker vind. Na het eten zijn we naar het Sarawak Cultural Village gegaan waar ze van elke bevolkingsgroep die hier origineel in Sarawak, Borneo voorkomt een huis van nagemaakt hebben. In deze huizen laten de mensen zien hoe ze leven en vooral de traditionele dingen uit hun cultuur. In het eerste huisje heeft mama fluitjes van bamboe gekocht die deze mensen met de hand gemaakt hebben. Bij weer een andere bevolkingsgroep mochten Milan en ik pijltjes schieten met een blaaspijp. In weer een ander huis werd muziek gemaakt. Er waren vrouwen die op trommels speelde en Milan heeft met zijn bamboefluitje meegefloten. Milan en ik hebben allebei een handgemaakt armbandje gekocht. En er was een meneer die hele mooie messen maakte. Zo hebben we ons de hele middag vermaakt. Na een lekker drankje op het terras hebben we nog naar de show gekeken waar van elke groep dans en zang gedaan werd. Er was een krijger die met een blaaspijp ging schieten en papa werd op het podium gehaald en mocht ook. Na deze mooie middag zijn we nog naar het strand gegaan wat tegenover het Cultural Village lag. Toen werd het tijd om terug te gaan naar Kuching. We hebben gegeten bij de Topspot Seafood Court. Deze foodcourt ligt op het dak van een parkeergarage en is hier in Kuching heel bekend. Ik vond het zo leuk hier en ik heb erg lekker gegeten. Hier wil ik morgen weer terug!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 58720

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: