Op avontuur in de jungle. - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Op avontuur in de jungle. - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Op avontuur in de jungle.

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

15 Augustus 2015 | Maleisië, Kuala Besut

Vrijdag 14 Augustus. Junglewandeling.

Omdat Milan gister best wel ziek was en ik laat in bed lag hebben papa en mama ons vandaag lekker uit laten slapen. Na een lekker pannenkoekenontbijt bij het restaurant waar we gister met de boot aangekomen zijn, zijn we met de boot-taxi de rivier overgestoken. Het dorp waar ons hotel is ligt aan de ene kant van de rivier, en het nationale park waar we gaan wandelen aan de andere kant. Meteen als we het park inlopen komen we een groep apen tegen. Er zijn er een paar zo hard aan het vechten dat de takken uit de bomen vallen, zo op mama’s gezicht! Er zijn ook een paar babyapen die bij hun mama aan de buik hangen. Ik mag de weg wijzen en dat vind ik super leuk. Ik ben alleen zo enthousiast dat ik er als een haas vandoor ga en verschillende dingen niet zie omdat ik er zo snel voorbij ga. Milan loopt de hele tijd te jengelen en zit al snel in de rugzak. We gaan op weg naar de canopy walk. Dit is een route over smalle bruggen tussen de boomtoppen. We zien onderweg een paar hagedissen, mooie vogels, eekhoorntjes, reuze mieren en een varaan. Als we bijna bij de canopy walk zijn komen er mensen aan die vertellen dat de canopy vandaag om 12.00 uur dicht is. Dat is het dan natuurlijk net geweest. Mama denkt dat dit komt omdat de meeste mensen hier Moslim zijn. Veel vrouwen hebben een hoofddoek om en in Kuala Lumpur liepen zelfs veel vrouwen helemaal in een zwarte jurk met hoofddoek zodat je alleen hun ogen nog maar kon zien. Ook is op veel plekken wel een moskee te vinden: een kerk voor de moslims. Geen canopy walk vandaag. Die bewaren we tot morgen en dan gaan we nu de berg beklimmen die hier ligt: de Bukit Teresek. Op het bordje staat dat de route 1,5 km is. Papa heeft in onze reisgids gelezen dat je bovenaan een erg mooi uitzicht hebt. Wat dus niet op het bordje stond, en ook niet in de reisgids dat het 1,5 km traplopen omhoog was. Elke keer dachten we dat het klaar was met de trappen echter dan begon de volgende alweer. Milan lag nog te slapen in de rugdrager en werd halverwege wakker. We hebben even gerust, hebben Milan van mama’s rug naar papa’s rug verplaatst en zijn toen weer verder gegaan. Gelukkig konden we boven zolang uitrusten als we wilden en hadden we een mooi uitzicht! We moesten natuurlijk alle trappen ook weer terug lopen en nog naar de uitgang van het park. We zijn met de boot-taxi terug gevaren en hebben bij het restaurantje een lekkere fruit shake besteld! Milan was alweer in slaap gevallen. We hebben hem slapend uit de draagzak gehaald en op een stoel en papa’s schoot verder laten slapen. Mama en ik zijn alvast naar onze kamer gelopen en onderweg hebben we bij een reisbureautje een tochtje geboekt om te gaan wildwatervaren. Super gaaf!! Ik kan niet wachten tot we dit zondag gaan doen. Terug in het hotel hebben we allemaal lekker gedoucht en uitgerust. In de avond zijn we teruggelopen naar de rivier om in een van de drijvende restaurants te gaan eten. We hebben een plaatsje uitgezocht aan het water. Na het eten was het alweer laat en zijn we snel naar de kamer terug gegaan. Gelukkig hebben we een zaklamp bij want het laatste stuk van de weg is pikke donker! Wel raar want er staan een paar hele mooie lantaarnpalen bij de nette stoep!


Zaterdag 15 Augustus. Canopy walk.
Omdat het vakantie is zetten we de wekker lekker niet! Als we wakker zijn gaan we een ontbijtje eten bij hetzelfde restaurant als gister. Ook gaan we weer met de boot-taxi naar de overkant. Vandaag mag Milan de wegwijzer zijn in de jungle en mag ik met papa foto’s maken. Achterop lopen is ook leuk en als je niet te snel loopt zie je super veel mooie dingen! Milan loopt de hele weg naar de Canopy walk zelf. Bij de Canopy walk moeten we even wachten tot we aan de beurt zijn. Daarna klimmen we de toren in en vandaar gaan we over de hangbruggen tussen de boomtoppen van het regenwoud door. De bruggen wiebelen wel een beetje! Milan en ik vinden het allebei super stoer!!! De canopy walk is 510 meter lang en daarmee een van de langste ter wereld. De bruggen hangen 45 meter hoog! Er loopt een Chinese meneer voor mij die niet op schiet. Ik denk dat hij een beetje bang is!!! Als we de Canopy walk gelopen hebben, lopen we rustig aan weer terug naar de uitgang van het park. Onderweg komen we wel drie keer een flinke varaan tegen. Ik vind het super interessant! Ook Milan kijkt zijn ogen uit en loopt op het laatste stukje na de hele weg zelf terug. We twijfelen of we nog naar het plekje waar je kunt zwemmen lopen, maar besluiten om met de boot-taxi weer terug te varen. In het drijvende restaurantje bestellen we wat te eten en te drinken. Dan snel op weg naar de kamer voor een verfrissende douche. Als we ongeveer 10 minuten op onze kamer zijn komt er een flinke onweersbui met hele harde regen over. Het gaat zo te keer dat de stroom er telkens van uit valt en zelfs even uit blijft. Milan mocht van mama en filmpje kijken en heeft zijn hoofdtelefoon maar opgezet tegen de harde donderklappen. Samen met mama schrijf ik samen in mijn vakantieboek. Wel fijn om even uit te rusten en te spelen. Maar goed dat we niet meer zijn gaan zwemmen en dat we al gegeten hebben want zo hoeven we niet meer van onze kamer weg. We gaan om de beurt lekker fris douchen. Milan vind douchen hier super leuk. Hij gaat Brandweerman Sam spelen! Als brandweerspuit pakt hij dan de billensproeier die naast de wc hangt. Dat is echt grappig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 58711

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: