Al vanalles beleefd! - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Al vanalles beleefd! - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Al vanalles beleefd!

Door: Luca Kranenbroek

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

13 Augustus 2015 | Maleisië, Kuala Besut

Maandag 10 augustus 2015. Eindelijk op reis!!!

Eindelijk op reis. We moesten nog bijna de hele dag wachten want we gingen pas om half 4 naar de trein. De trein heeft ons netjes op tijd naar Schiphol gebracht. We waren natuurlijk veel en veel te vroeg. Eerst maar even de bagage afgeven. We zijn naar het uitkijkplatform gegaan om naar alle vliegtuigen te kijken. We hebben daar lekker een broodje gegeten! Er stond ook een vliegtuig waar je in kon klimmen en waar je de cockpit kon zien! Tijd om door de controles te gaan. Gelukkig stonden hier geen lange wachtrijen! Na de controles zijn we op zoek gegaan naar de speeltuin zodat we nog even lekker konden rennen. Helaas was deze afgesloten omdat ze aan het verbouwen waren. We hebben ons toen maar vermaakt bij de gate: mensen, vliegtuigen en een filmpje kijken. Milan was zo moe dat hij nog even een dutje gedaan heeft. In het vliegtuig mochten me met z’n viertjes in het midden zitten! We kregen warme doekjes om ons lekker fris te maken en we kregen ook eten: vlinderpasta! Bij het eten kregen we ook een doosje met allemaal lekkere dingen erin: KitKat en chips. We hebben in het vliegtuig allebei een cadeautje gekregen van de stewardessen. Ons vliegtuig vertrok pas om 21.45 vanaf Schiphol dus Milan en ik hebben heel veel geslapen in het vliegtuig. De mevrouw die achter ons zat zei nog dat we zo lief waren geweest in het vliegtuig!!!

Dinsdag 11 augustus 2015.
Na ongeveer 6 uur vliegen maakte we een stop in Dubai. We moesten hier wel een kwartier met de bus om naar de grote hal te komen waar ons vliegtuig naar Kuala Lumpur zou vertrekken. Van een mevrouw van Emirates kregen we bonnen om wat te eten en te drinken tijdens onze tussenstop. Wat super aardig. Papa en mama hebben eerst de weg gevraagd naar de speeltuin en daar zijn we natuurlijk eerst even heen geweest!!! Toen gingen we eten bij mc Donalds! Wat een feest, en eigenlijk was het nog maar heel erg vroeg in de ochtend. Ik denk dat friet met kipnuggets altijd wel smaakt. Mama heeft wel eens op televisie gekeken naar een programma over dit vliegveld. Het viel toch een beetje tegen: heel erg druk en eigenlijk ook een beetje vies. Tijd om verder te vliegen! Alweer kregen we cadeautjes van de stewardessen. Milan een tas, ik een boekje met een pen en allebei een dekentje met een knuffel. Al voordat het vliegtuig in de lucht was lagen Milan en ik weer lekker te slapen. Toen het eten kwam waren we natuurlijk wel wakker. Ik heb alleen het lekkere toetje opgegeten in de rest had ik niet zo heel veel zin. We moesten wel veel de gordels omhouden want het vliegtuig schommelde af en toe een beetje. Milan en ik hebben nog lekker in het vliegtuig kunnen spelen: ik met de lego en tekenen en Milan met zijn vliegtuigjes en met klei. We moesten ongeveer 7 uur vliegen naar Kuala Lumpur. Toen we daar aankwamen was het al heel erg laat. Dit komt omdat Nederland en Maleisië niet dezelfde tijd hebben. We moesten met een soort metro van de ene naar de andere kant van het vliegveld. Daar moesten we in een hele lange rij om een stempel in ons paspoort te laten zetten. Toen gingen we de grote tassen van de bagageband afhalen. Ook dit duurde heel erg lang! We moesten ook nog een taxi regelen die ons naar het hotel zou brengen en natuurlijk centjes halen. De taxi heeft ons tot in de straat van het hotel gebracht. We wisten waar we moesten zijn want hier zijn we al geweest toen ik net 1 jaar was. Eindelijk in de hotelkamer was de kamer toch een beetje klein om mijn matrasje en het tentje van Milan neer te zetten. Gelukkig waren de 2 bedden wel lekkergroot dus mocht ik bij papa in bed en Milan bij mama.


Woensdag 12 Augustus. Lekker rustig aan.

Papa en mama hebben ons vandaag wakker gemaakt. Ik denk dat we anders nog heel lang geslapen hadden. We hebben een plekje opgezocht om te ontbijten en toen zijn we naar het reisbureautje gegaan waar we kaartjes gereserveerd hebben voor de bus en de boot naar het regenwoud. Dit hebben we allemaal even netjes in orde gemaakt. Tijd voor de speeltuin! Met de metro zijn we naar de Petronas Towers gegaan. Dit zijn twee super mooie toren met een loopbrug ertussen. Van de vorige keer dat we hier waren wisten we dat er bij de torens een mooi park is met een zwembad en een grote speeltuin. Milan en ik mochten zo lang zwemmen en spelen als we wilden. Mama heeft tussendoor picknick gekocht zodat we lekker in de speeltuin konden blijven. Toen we uitgespeeld waren hebben we een stukje door het park gewandeld en toen kwamen we bij het aquarium van Kuala Lumpur. Super gaaf! Ik wilde zo graag nog een keer naar een vissenmuseum en nu mochten we hier naar het aquarium. Het hoogtepunt van het aquarium was een super lange tunnel waar je op een soort lopende band moest gaan staan. Om je heen kon je dan rustig naar alle vissen kijken. Er was ook een murene, een manta, adelaarsrog, gitaarroggen ( die vond ik erg grappig) en natuurlijk haaien die heel veel tanden hebben. Na ons bezoek aan het aquarium zijn we met de metro weer terug gegaan naar de wijk waar ons hotel is. We hebben nog een kijkje genomen op een heel groot plein met een hele grote vlaggenmast en we zijn naar Central Market geweest. Hier was vroeger de grote markt van de stad. Nu zijn er in de hal allemaal kleine winkeltjes en een Foodcourt. Dit was leuk: mama ging drinken halen bij een barretje, Milan en ik mochten zelf bij een restaurantje uitkiezen wat we wilde eten en papa en mama gingen bij weer een ander restaurantje satéstokjes met saus, groenten en rijst halen. We hebben samen lekker gegeten op het grote terras. Tijd om terug te lopen naar ons hotelletje!!! Dat was nog niet zo makkelijk: overdag is er een normale straat bij ons hotel en ’s avonds bouwen ze de straat helemaal vol met een markt. Er staan dan zoveel kraampjes dat je er bijna niet meer door kan en al helemaal niet met een buggy! De buggy hebben we dus snel naar onze kamer gebracht en we zijn een rondje over de markt gelopen. Ik had in een winkeltje bij de Central Market al een beeldje gekocht van de Petronas Towers. Milan wilde heel graag nog een T-shirt met de torens erop. Van papa en mama hebben we allebei een nieuw Barcelona tenue gekregen en van onze eigen centjes hebben Milan en ik allebei een Minion T-shirt gekocht. Zo tijd om te gaan slapen. Morgen vroeg op om naar Taman Negara te gaan.

Donderdag 13 Augustus. Met de bus en boot naar de jungle.

Vandaag hebben papa en mama ons weer wakker gemaakt. Nu ietsje vroeger dan gister want we gaan naar het regenwoud! Daarvoor moeten we met alle spullen naar het reisbureautje. Daar kwam een hele grote bus ons ophalen. Milan en ik kregen van een lieve meneer allebei een rol Mentos. De bus heeft ons naar een klein haventje gebracht waar de lange smalle bootjes vertrekken naar het tropische regenwoud Taman Negara. Op het laatst reed de bus best wel heel hard en heel hobbelig. Milan werd er een beetje ziek van. In het haventje moesten we nog wat papieren invullen en konden we nog wat eten en natuurlijk naar de wc want die was er niet op de boot. Met de boot gingen we 3 uur door de jungle varen. Milan en ik vonden dit super cool!!! We waren gelukkig net op tijd voor de regen in Taman Negara bij de aanlegsteiger. Milan heeft bijna de hele weg liggen slapen want hij was nog steeds een beetje ziek. Een meneer van het hotel kwam ons met zijn jeep ophalen. Hij bracht ons naar het hotel waar mama in ging checken. We hebben een 2 persoons kamer gereserveerd maar een familie kamer gekregen! Vanavond kan ik dus lekker op het stapelbed slapen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 58704

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: