Nijlpaarden, krokodllen en het strand. - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Nijlpaarden, krokodllen en het strand. - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Nijlpaarden, krokodllen en het strand.

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

06 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Woensdag 5 Maart
Al heel vroeg hebben papa, Milan en ik een duik in het zwembad genomen. Het is leuk om te zien dat Milan nu ook graag mee het zwembad in gaat. Vandaag zijn we met de boot mee geweest! We wisten niet precies waar we moesten zijn dus zijn we al vroeg aangelopen. Toen bleek de boot heel dicht bij te zijn en waren we veel te vroeg. We zijn toen nog maar een rondje gaan wandelen. Een dikke vette regenbui regende ons helemaal nat. Dus maar eerst even terug naar ons guesthouse om droge kleren aan te trekken. Toen weer terug naar de boot en deze keer toch maar met de auto. Op de boot hadden we een fijne plek aan de buitenrand. Milan en ik zaten gezellig samen naast elkaar. Deze speciale boot is gemaakt om dicht bij de nijlpaarden en krokodillen te kunnen varen. De kapitein kon alle dieren goed vinden. Eerst kwamen we 2 nijlpaarden tegen en een stukje verderop een grote groep. Milan en ik vonden het erg mooi om naar te kijken. De kapitein heeft ons ook veel verschillende mooie vogels laten zien. Met de krokodillen hadden we een beetje pech want we zagen er 1 die als de bliksem het water in sprong. We mochten een nijlpaardtand vasthouden die de kapitein op zijn boot ha liggen. Die was best wel zwaar! Na 2 uurtjes varen waren we weer terug bij de steiger. We zijn eerst even gaan kijken of we het strand konden vinden. Even hebben we op het strand gespeeld en toen zijn we naar ons guesthouse gegaan om wat te eten en mama heeft geprobeerd om Milan even in bed te leggen. Dat viel nog niet mee maar is uiteindelijk wel gelukt. Ik mocht met papa weer in het zwembad. Aan het einde van de middag zijn we weer terug naar het strand geweest. De golven waren best wel hoog. Dat gaf niets voor mij want ik vin het erg leuk om over de golfjes te springen en vooraan in het water te spelen en rond te rennen. Milan is heel erg bang voor de branding. Als hij het water aan ziet komen dan begint hij te gillen en rent hij heel hard weg. Hij durft niet eens met zijn voetjes in het water. Weer terug van het strand heeft mama ons in bad gedaan en papa heeft eten gemaakt. Ik ben in het donker nog even met papa gaan wandelen om te kijken of er nijlpaarden over straat liepen. Er staan hier namelijk overal bordjes langs de weg dat de nijlpaarden in het donker over straat kunnen lopen. Ik wilde laat opblijven en lag al vroeg op de bank te slapen.

Donderdag 6 Maart
Vandaag alweer een vroege duik in het zwembad. Daarna even lekker rustig aan doen en vervolgens zijn we met de auto naar het St Lucia Crocodile Centre gereden. Omdat we gisteren maar 1 krokodil gezien hebben, gaan we het vandaag hier proberen. Op de parkeerplaats lopen veel apen. Milan vind het leuk om er achteraan te rennen. Papa heeft kaartje gekocht en we zijn naar binnen gegaan. Als eerste waren er heel veel foto’s en verhaaltjes van de omgeving en van krokodillen. Toen zagen we een grote opgezette krokodil en skeletten van verschillende dieren. We kwamen daarna in een tuin vol met krokodillen. Er waren verschillend gebieden met krokodillen die je kon bekijken. Er was ook een grote brug waar je overheen kon lopen om de krokodillen van dichtbij te bekijken. Toen we op de brug stonden zagen we in een keer heel veel babykrokodillen lopen. Er waren ook speciale verblijven met allemaal babykrokodillen. Erg schattig maar ik denk dat ze wel al heel hard kunnen bijten. Er was ook een krokodil die ik “zielepiet krokodil”genoemd heb. Deze had helemaal een scheve bek. Er was ook een gedeelte waar zieke krokodillen zaten maar daar konden we niet kijken. Terug bij het guesthouse ging ik even bij de balie vragen of ik Bacon mocht zien. Bacon is een varken wat hier woont. Hij was gister geopereerd en bleef vandaag alleen maar in zijn hok liggen dus ik mocht er niet naar toe. Misschien morgen? Na de lunch ging Milan even naar bed want hij lag al met zijn hoofd op tafel te slapen. Ik mocht zwemmen met papa. We zijn vandaag ook weer naar het strand geweest. Gelukkig was het beter weer dan gisteren. Ik heb over het strand gerend, diepe kuilen gemaakt, over de golven gesprongen en in het water gespeeld. Milan is even met mama en papa in het water geweest maar hij vond het niet zo leuk. Hij had ook al geen zin om op het strand te spelen. Weer terug bij het guesthouse mocht ik weer zwemmen in het zwembad. Dat was al de 3e keer vandaag! Mama ging Milan in bad doen en ik ben er ook nog even bij gaan zitten. Papa heeft eten gemaakt maar daar heb ik niets meer van gezien. Ik ben op de bank gaan zitten en in slaap gevallen. Om half 9 heeft mama mij wakker gemaakt en gevraagd of ik nog iets wilde eten. Ik heb een banaan gegeten en ben toen snel mijn bed in gegaan.


  • 06 Maart 2014 - 22:03

    Moniek:

    Zo heb weer even wat verhaaltjes ingehaald! Wel cool zeg dat je krokodillen hebt gezien.. En zoveel zwemmen, als je weer terug in Nederland bent kun je zo een paar badjes overslaan met de zwemles

  • 07 Maart 2014 - 08:11

    Sabrina & Niek & Amie:

    Ha lieve buurtjes,

    Super leuk om jullie zo te volgen op reis. Luca en Milan wat maken jullie mooie dingen mee en wat hebben jullie al veel bijzondere dieren gezien!
    Veel reisplezier.

    Liefs Sabrina & Niek & Amie

  • 08 Maart 2014 - 14:02

    Silvia Schoofs:

    Hoi Luca, en de rest,
    Wat maak jij allemaal spannende, en vooral leuke dingen mee.
    Heel veel leeswerk geef je mij, maar zo kan ik wel op de hoogte blijven van jullie avonturen.
    Vind het heel jammer dat ik niet in de koffer paste want ik had graag met jou op dit geweldige avontuur gegaan, maar gelukkig heb je Papa, Mama en Milan bij je.
    Nog heel veel plezier knul, dikke kus xxx

  • 10 Maart 2014 - 11:45

    Wilmie:

    Nijlpaarden en krokodillen huuuuh vind je dat niet eng?? Pas maar op dat je niet in het water valt. Wel leuk om te zien natuurlijk. Jullie lijstje met dieren die jullie al gezien hebben wordt steeds langer.

  • 12 Maart 2014 - 12:38

    Stefan:

    Hoi Luca, Milan, Patrick en Marieke,

    Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin. En wat leuk dat jullie zoveel wilde dieren zien!

    Echt super! Geniet er nog van!

    Groetjes en nog een fijne vakantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 58740

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: