Krugerpark - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Krugerpark - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Krugerpark

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

03 Maart 2014 | Swaziland, Lobamba

Vrijdag 28 februari
Jawel hoor, vandaag waren Milan en ik al om half 6 wakker. Het scheelt dat je het beste naar de wilde dieren kunt kijken in de ochtend dus zaten we om half 7 in de auto. We zijn vol goede moed op zoek gegaan naar dieren die we gister nog niet gezien hadden. Na wat mooie vogels en zwijntjes kwamen de zebra’s in zicht. Die hadden we hier nog niet gezien! Nou, vandaag zijn we ze een paar keer tegen gekomen en ze kwamen heel dicht bij de auto. Natuurlijk hebben we de impala’s ook weer gezien. Heel veel. Het blijven hele mooie dieren. We hebben een groep wilde honden gezien en heel veel olifanten. De olifanten zaten ook erg dicht bij de auto. Voor een van de olifanten waren we een beetje bang en dus zijn we maar snel weg gereden. Vandaag hebben we ook veel giraffen gezien en nijlpaarden. De nijlpaarden hebben we alleen nog niet van dichtbij gezien. Rond de middag zijn we gestopt in het kamp Lower Sabie. Je mag hier in het park alleen maar uit de auto in een van de kampen of op een picknickplek met een hek erom heen. We hebben wat lekkers gekocht en dit hebben we opgegeten op de picknickplek. Vandaag geen ontbijt of lunch maar een brunch voor ons. Toen hebben we de weg naar ons eigen kamp gevolgd. Van deze weg vertellen ze dat hier heel veel verschillende soorten dieren zitten. We hebben heel veel gezien. Jammer genoeg geen nieuwe beesten voor ons. Morgen weer een nieuwe dag om dieren te kijken. Toen we terug waren in ons kamp heeft mama voor papa en haar zelf een game drive geboekt. Ze vertrekken heel vroeg in de ochtend zodat ze goed naar de dieren kunnen kijken. Papa gaat morgen en mama overmorgen. Jammer dat John hier niet is want ik mag hier in het park niet mee. Balen! We zijn lekker even in het zwembad af gaan koelen. Zelfs Milan vond het leuk om te zwemmen. Bij de boom aan de rand van het zwembad zaten heel veel aapjes. Bij de tent hebben we nog even gespeeld en papa heeft de barbeque aangemaakt. Bij de tent van de buren waren allemaal kleine beestjes de vuilnisbak aan het leegeten. Ik vond het een super grappig gezicht! Na het eten en na een potje voetballen met papa en Milan, mochten we weer in bad en daarna wilde ik nog wat drinken. Toen ik mijn drinken op had heb ik zelf gevraagd of ik naar bed mocht. Morgen weer een nieuwe dag!

Zaterdag 1 maart
Vanmorgen is Papa al heel erg vroeg opgestaan. Hij ging met de jeep mee om naar de wilde dieren te kijken. Ook wij waren weer vroeg wakker en hebben in de tent even gespeeld. Samen met mama hebben we ons ontbijt gegeten en alles weer opgeruimd. Toen papa terug was liet hij mij foto’s zien van een Hyena en een jachtluipaard! Balen dat ik niet mee mocht want die had ik ook wel willen zien. We zijn allemaal samen ook weer door het park gaan rijden met de auto. Nu de andere kant op dan de vorige dagen. Als snel kwamen we bij een rivier waar heel veel mooie vogels op een eilandje zaten. Een stukje verderop stond een auto stil. Toen wij daar kwamen konden we eigenlijk niet zien waar deze mensen naar aan het kijken waren. Ze vertelde dat er een kameleon op de weg zat. Wij gingen ook kijken en er zat een klein groen beestje op de weg! Een stukje verder zijn we van de grote weg af gegaan en toen zagen we in de bosjes nog wat olifanten. Toen we bij een open veldje kwamen zag mama daar twee neushoorns staan! Wat een geluk! Die hadden we nog niet gezien. We hebben er de tijd voor genomen om ze eens goed te bekijken. En natuurlijk hebben we foto’s en film gemaakt. Toen we daarna bij een waterplas kwamen lagen daar nog eens drie neushoorns lekker te luieren in een plas modder. Bij de waterkant stond een kudde waterbokken. Erg gaaf om al deze wilde dieren van dichtbij te zien. We hebben de weg gevolgd en zijn door een heel mooi gebied gereden. We hebben nog wat giraffen gezien en in de verte zagen we nog een groot veld waar olifanten, giraffen en zebra’s liepen. Jammer genoeg konden we daar niet dichterbij komen. Aan het einde van de weg was een super mooie picknickplek. Er liep een soort hertje rond en heel veel brutale aapjes. Ik schrijf brutale aapjes omdat ze zomaar Milan’s broodje gingen stelen en opeten! In de middag zijn we rustig aan terug gereden naar ons kamp en natuurlijk hebben we nog veel mooie dieren gezien! In de tent heb ik vlug mijn zwemspullen aangedaan en toen mocht ik met papa zwemmen. Mama ging eerst even boodschappen doen met Milan en toen kwamen mama en Milan ook zwemmen. We hebben vanavond weer van de barbeque gegeten en toen hebben we nog een klein kampvuurtje gemaakt. Milan en ik waren erg moe dus zijn we snel gaan slapen.

Zondag 2 Maart
Vandaag was mama aan de beurt om erg vroeg op te staan. Ze had alleen niet zoveel geluk als papa. Ze vertelde dat ze wel een hyena gezien had maar dat die heel erg snel in de bosjes sprong. Verder had ze nog olifanten, een buffel, een uil en giraffen gezien. Mama baalde wel heel erg dat ze geen luipaard gezien had! Papa heeft de auto vast ingepakt zodat we toen mama weer terug was meteen konden gaan. We hebben nog wat drinken gekocht voor onderweg en ik heb een super mooi boek gekregen over het Kruger park. Milan heeft een olifant op wielen uitgezocht. We hebben vandaag nog een lange rondrit door het park gemaakt voordat we door de poort naar buiten zijn gegaan. We hebben een hele grote kudde met buffels gezien. Een paar neushoorns bij elkaar en nog een paar olifanten en giraffen. Ik had zelf het luipaard nog wel willen zien maar die had zich te goed verstopt! Onderweg zijn we nog even gestopt zodat Milan en ik de beentjes even konden strekken. We kwamen trouwens bij een rivier waar we met de auto doorheen moesten om aan de overkant te komen. Dat vonden pap en mama toch niet zo’n heel erg goed idee. We zijn omgedraaid en hebben een andere weg uitgezocht. Ik deze weg zaten heel veel plassen met water waar we wel met de auto door konden crossen. Onze auto is nu bruin in plaats van wit. Net na de middag zijn we het Krugerpark uitgereden. Erg jammer want we hebben heel erg genoten van alle wilde dieren! We hebben bij de poort nog even uitgerust en wat gegeten. Er was een rivier waar we nijlpaarden en een krokodil in zagen liggen. Toen zijn we op weg gegaan naar de grens met Swaziland omdat we daar de komende twee nachten blijven slapen. We zagen van ver af al de mooie bergen van Swaziland. Bij de grens moesten we uit de auto om een stempeltje te halen om Zuid Afrika uit te komen. Toen zijn we een stukje verder gereden en moesten we weer uit de auto om in de rij te gaan staan om een stempeltje te halen om Swaziland binnen te komen. Een meneer deed met zijn hand de slagboom open. Beetje raar want in Nederland hebben wij daar gewoon een knopje voor! We hebben nog een hele tijd door Swaziland gereden. Wat is het hier mooi: mooie bergen en meren. Toen kwamen we bij Lidwala backpackers lodge waar we 2 nachtjes blijven. Het is hier heel erg leuk. Er zijn heel veel andere mensen die hier in de buurt met kinderen werken. Ook een paar uit Nederland. Wij zijn in de buurt bij een restaurantje wat gaan eten. Hier hadden ze een super leuk speeltoestel en er waren twee kindjes die met me wilden spelen! Het eten was ook erg lekker. Hier wil ik nog wel een keer naar toe! Bij de lodge was een feestje toen we terug kwamen. Mama en papa waren nog met Milan op de kamer en ik mocht vast met het feestje mee doen. Ik kreeg zelfs een ballon en een feesthoedje! Milan ging alvast slapen en ik mocht nog lekker opblijven!


  • 05 Maart 2014 - 08:56

    Erica:

    Hallo Luca,
    Wat een fantastische reis hebben jullie... Ik ben best wel een beetje jaloers... Ik zit hier in Venray naar verklede mensen te kijken... die ook nog eens plezier hebben... Maar het lijkt me fantastisch, al die dieren zo dichtbij en in het echt te zien! Geniet ervan! En ik geniet van je verhalen...
    Liefs uit Venray x

  • 06 Maart 2014 - 11:42

    Wilmie:

    Huh zelf vragen om naar bed te mogen :) Maar ja wat wil je als je 's morgens al om hals 6 op staat.
    Ik geloof best dat je dan moe bent. Tjonge wat een mooie foto's hebben jullie mooie foto's van al die dieren.
    Die panter is inderdaad errug bijzonder. Maar al die olifanten, giraffen, impala's neushoorns, struisvogels, zebra's enz. vind ik ook heeeeel mooi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 58717

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: