Leeuwen aaien en slapen in een tent! - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu Leeuwen aaien en slapen in een tent! - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Luca & Milan Kranenbroek - WaarBenJij.nu

Leeuwen aaien en slapen in een tent!

Blijf op de hoogte en volg Luca & Milan

22 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Vaalwater

Leeuwen aaien en slapen in een tent! zaterdag 22 februari

Het is vandaag zaterdag en ik was niet helemaal fit toen ik wakker werd. Mama heeft mij een pilletje gegeven en ik heb nog even uitgerust in bed. Toen zijn we gaan ontbijten aan de rand van het zwembad. Ik heb lekker watermeloen gegeten. Milan en ik hebben samen nog even in de mooie tuin gespeeld. Toen was het tijd om alle spullen in de auto te stoppen en te vertrekken. We hebben nog gevraagd of er nog een plaatsje is in het guesthouse als we over drie weken weer terug in Johannesburg zijn. Jammer maar alles is dan bezet. We hebben nog even naar de mevrouw van het guest house gezwaaid en toen zijn we naar Lion Park gereden. Gelukkig was dit niet ver weg. Mama heeft kaartjes gekocht en toen mochten we naar het verblijf van de baby leeuwen! Voordat we naar binnen gingen vertelde de mevrouw dat ik de leeuwtjes alleen op de buik en rug mocht aaien en dat ik een beetje hard moest aaien anders denken de leeuwen dat ik een vlieg ben en vliegen vinden ze niet leuk. Samen met de mevrouwen die in het park werken en met papa, mama en Milan mocht ik in de tuin van de leeuwtjes. De baby leeuwen wilde alleen maar spelen en over elkaar heen kruipen. Ik heb ze geaaid en ze waren lekker zacht en heel erg lief. Milan vond het allemaal een beetje eng. Een van de leeuwtjes ging mama’s schoenveter opeten en een andere sprong bij papa op de rugzak. Er waren twee mevrouwen nodig om hem van de tas af te halen. Toen we klaar waren met aaien en knuffelen zijn we naar de andere diertjes gaan kijken die er waren. Er waren struisvogels die los rond liepen. Ze waren een beetje raar en eng. Er was een verblijf met stokstaartjes. Eentje was er ontsnapt en liep over het gras. We konden het grote park inkijken waar de zebra’s en herten liepen en er waren een paar verblijven met hyena’s, wilde honden en cheetas. Aan de rand van het park was een toren waar we op konden klimmen en zo konden we een giraf eten geven! De giraf was ook al zo lief! Een stukje verderop was een klein plekje met een babygiraf. Ik vond hem een beetje zielig maar mama vertelde dat deze giraf nog veel te klein is om zelf door het park te lopen. In het park is ook een speeltuin en daar hebben Milan en ik ons even helemaal moe gemaakt. Na het spelen zijn we met onze auto door het pak gereden “op safari”. Ik mocht voorin de auto zitten zodat ik als eerste de dieren kon zien met de verrekijker! We zagen de zebra’s weer, veel herten en vogels en een diertje wat op een klein vosje leek. Aan het einde van het park waren er nog aparte gebieden met de leeuwen, honden en cheetas. Na onze safari zijn we lekker nog even gaan spelen in de speeltuin voordat we met de auto naar Pretoria zijn gereden. Pretoria is een grote stad. Papa en mama wilden hier graag naar toe om te kijken naar een nieuw standbeeld van meneer Nelson. Het beeld is erg groot. Ik vond het mooi! Het beeld staat bij een groot park waar we gingen picknicken. Achter het beeld staan hele mooie gebouwen en om deze te kunnen zien moet je veel trappen klimmen. Milan is helemaal zelf naar boven geklommen! We hebben ook nog een lekker ijsje gegeten. Omdat we nog ver moesten rijden naar de plek waar we nu zijn, zijn we op tijd weer vertokken. We mochten brandweerman Sam kijken in de auto! Ik heb in de auto ook veel tekeningen gemaakt. We hebben lang over de snelweg gereden en daarna nog over een andere weg. Papa heeft nog even boodschappen gedaan omdat we hier alleen maar zelf kunnen koken. Er is geen restaurant of zo. Toen hij terug was in de auto en we weer op weg waren ging het heel heel hard regenen. Zo hard dat we super goed moesten kijken om de goede weg te kunnen vinden. Het laatste stukje weg was alleen van zand. Het was een super spannend avontuur om over een zandweg met plassen en modder te rijden. Gelukkig hebben we de goede weg meteen gevonden en nu gaan we in een tent slapen! We hebben een super gave tent met 4 bedden er in. De tent heeft zelfs een badkamer met een wc en een douche erin. Naast de tent staat een klein huisje, dat is onze keuken. Voor de tent is een plekje om een kampvuur te maken en er is ook nog een braai. Een braai is een barbeque! Alles stond al klaar om meteen aangestookt te worden. Jammer dat het zo hard geregend heeft dat alles nat geworden is. Misschien dat we morgen wel een kampvuurtje kunnen maken. Mama heeft eten gemaakt en dat hebben we buiten op ons terras opgegeten. Het is hier erg stil. Je hoort alleen geluiden van de dieren. Voor onze tent staan zelfs sporen van de dieren in het zand. Ik vind het allemaal wel een beetje spannend! Als we morgen wakker zijn kunnen we vanaf ons terras naar de drinkplaats van de dieren kijken. Ik hoop dat er dan heel veel zijn.


  • 24 Februari 2014 - 15:36

    Anouk Pellen En De Rest:

    hallo Luca en de rest .
    was het leuk vond je het niet eng?
    de grote leeuw kon je zeker niet aaien .
    en bij het kanon .
    is het hotel leuk ?
    ik hoop dat je het leuk vind !!!!!!!!!

    groetjes Anouk en de rest .

  • 24 Februari 2014 - 15:36

    Anouk Pellen En De Rest:

    hallo Luca en de rest .
    was het leuk vond je het niet eng?
    de grote leeuw kon je zeker niet aaien .
    en bij het kanon .
    is het hotel leuk ?
    ik hoop dat je het leuk vind !!!!!!!!!

    groetjes Anouk en de rest .

  • 26 Februari 2014 - 10:24

    Moniek:

    Wauw ben jaloers, ik had die leeuwtjes ook wel willen aaien. Wat een bofkonten zijn jullie!!
    Hoop dat papa en mama ook genieten! Gr. Moniek.

  • 28 Februari 2014 - 11:47

    Wilmie:

    Ohhhh wat liefffff die kleine leeuwtje. Ik ben wel een beetje jaloers hoor.
    En die tent......dat lijkt we wel een hele bijzondere tent hoor.
    Spannend hoor wat jullie allemaal beleven :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca & Milan

Hey hallo! Ik ben Luca! Zijn jullie benieuwd naar alle avonturen die ik ga beleven? Kijk dan in mijn dagboek! Op 15 Maart 2012 heb ik een broertje gekregen! Nu kunnen Milan en ik samen met papa en mama mee op reis!

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 58743

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Maleisie 2016

10 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Maleisië 2015!

19 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Zuid afrika!

08 September 2012 - 29 September 2012

Vietnam, een verre reis met z'n viertjes!

14 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Amerika hier kom ik aan!

21 Maart 2010 - 12 April 2010

Van Bangkok naar Kuala Lumpur

Landen bezocht: